مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
۰ نفر

سرپرست تیم حفاری معبد لائودیسه نهاوند گفت: هفته گذشته یک تونل دستکند تاریخی به ارتفاع بیش از یک متر در اطراف منطقه دوخواهران کشف شد که قدمت آن در دست بررسی است. 

قدمت تونل دستکند نهاوند در دست بررسی

به گزارش همشهری، مهدی رهبر اظهار کرد: با توجه به این‌که کار حفاری و تخلیه تونل در حال انجام است هنوز کار بررسی کامل قدمت آن صورت نگرفته است. وی با بیان این‌که گمانه‌زنی‌ها نشان از آن دارد که این تونل از مخفیگاه‌ها و محل گریز سپاهیان و لشکریان نظامی دوران اسکندر بوده که از آن برای مقاصد نظامی و امنیتی استفاده می‌کردند، افزود: کار حفاری این تونل همچنان ادامه دارد. رهبر ادامه داد: تاکنون نزدیک به 40 متر از خاک‌های داخل تونل تخلیه شده است و همچنان به طول این دستکند اضافه می‌شود. 

محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی نهاوند نیز در گفتگو با خبرنگار همشهری از کشف دستکندی قدیمی در یکی از مناطق قدیمی شهر نهاوند خبر داد و اظهار کرد: در حدود ۴۰ متر از این دست کند در یکی از مناطق شهر نهاوند حفاری شده است.وی افزود: کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی قدمت و طول نهایی این دست کند و اینکه به کجا ختم می‌شود هستند.به نظر می‌رسد هدف از حفر این دستکند در گذشته نجات از دست دشمنان و مخفی شدن انسان‌ها در آن بوده است.

کد خبر 444267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha