پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نیکنامده شهرستان شمیران به روش نوین با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر با ۹۰‌درصد پیشرفت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

تصفیه خانه  روستای نیکنامده

«حمید دانش‌آموز» بخشدار شهرستان لواسانات با بیان این خبر گفت: «این تصفیه‌خانه به روش نوین برای جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و حمایت از منابع تأمین‌کننده آب شرب تهران ساخته شده است. » بخشدار لواسانات افزود: «این روش نزدیک به استانداردهای محیط‌زیست است و می‌توان از پساب آن برای تخلیه به آب‌های سطحی یا برای کشاورزی و آبیاری استفاده کرد. »

دانش‌آموز درباره اقدامات و پیشرفت پروژه گفت: «عملیات حفاری و لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۵هزار متر، انتقال آن به طول ۲هزار متر، تکمیل ایستگاه پمپاژ، ساخت تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۰۰‌مترمکعب در شبانه‌روز انجام شده و اکنون۹۰‌درصد پروژه پیش رفته است. » بخشدار شهرستان لواسانات اضافه کرد: «برای تسریع پروژه و انجام انشعابات نیاز به مشارکت اهالی در وصل شدن به شبکه فاضلاب است و در هفته دولت در شهریور ماه شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود. » به گفته دانش آموز، شبکه فاضلاب شهری انجام شده و فقط روستاها باقی مانده‌اند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های دیگر نیاز به تأمین اعتبار ملی در سطح کلان است.

کد خبر 444171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha