یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

سیاوش شهریور-فرماندار شمیرانات: وقتی صحبت از شهر پویا می‌شود، باید به سالمندان توجه‌ ویژه‌ای داشته باشیم. شهروندانی که بیش از نیمی از عمر خود را گذرانده‌اند و بیش از روزگار جوانی باید به فکر تأمین خواسته‌هایشان از جمله شادی و نشاط و سلامت‌شان باشیم.

سیاوش شهریور-فرماندار شمیرانات

در بررسی نیازها و درخواست‌های‌ شهروندان سالمند مسائل مهمی وجود دارد؛ از جمله مسکن، اوقات فراغت، مشکلات اجتماعی، بهداشت و توانبخشی، تنهایی و مشکلات ناشی از آن. هرکدام از این مسائل با همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف اجتماعی قابل بحث و حل است. نخستین پیشنهادی که در این حوزه مطرح می‌شود اختصاص بوستان‌هایی برای سالمندان است؛ فضایی شاد و مفرح که مناسب‌سازی شده و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به راحتی می‌توانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند و با همسالان خود گپ بزنند.

طبیعی است که بوستان‌ها و پاتوق‌های محلی برای این شهروندان، علاوه بر گذران اوقات فراغت سالمندان، امکان دورهمی با دوستان‌شان را برای آنان فراهم می‌کند و به این‌ترتیب از تنهایی‌شان می‌کاهد. اما نکته مهم‌تر جدی گرفتن بحث ازدواج سالمندان با مشارکت نهادهای مربوطه است. مسکن برای سالمندان و نیز خانه سالمندان را نباید از نظر دور داشت و لازم است به شدت مورد توجه و اهتمام همه نهادها قرار گیرد. راهکار دیگری که در این حوزه لازم و ضروری به نظر می‌رسد، راه‌اندازی دوره کوتاه‌مدت آموزشی با عنوان «پرستاری سالمندان» در دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی دانشگاه شهید بهشتی و به دنبال آن راه‌اندازی «خانه سالمند» در شمیرانات است. امیدواریم با اتخاذ سیاست‌ها و رویکردهای جدید و آگاهانه در حوزه سالمندان، این قشر سلامت و آسایش بیشتری را تجربه کنند.

کد خبر 444167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha