همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر گفت: متن لایحه تعدیل نرخ عوارض شهرسازی باید در کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه بررسی و در نهایت برای تصویب، سه‌شنبه ۲۸ خرداد به صورت فوق‌العاده در صحن طرح شود.

هاشمی

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی که پیش از پایان صد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران(یک‌شنبه ۲۶ خرداد) صحن را ترک کرده و ریاست را به ابراهیم امینی واگذار کرده بود با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز چند تذکر داشتیم و در ادامه یک‌فوریتی‌ای که از سوی شهردار تهران برای تعدیل تعرفه مربوط به بحث شهرسازی به شورا فرستاده شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

او افزود: این طرح پانزدهم بهمن ماه به تصویب رسیده و اعضای شورا درخواست کردند تبصره سوم ماده ۱ و به دنبال آن نرخ عوارض تعدیل شود. قیمت‌ها با توجه به دفتر معاملاتی که از سوی دولت تصویب می‌شود تعیین خواهد شد. بنابراین ما منتظر بودیم تا نرخ تعدیل‌ها تا پایان خردادماه به شورای شهر ارائه شود که امروز نیز به شورا آورده شد.  

رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورا به یک‌فوریت این طرح رأی مثبت دادند. متن لایحه ارائه شده باید در کمیسیون های معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل تصمیم بر این شد تا برای بررسی و تصویب، روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد جلسه‌ای به صورت فوق‌العاده برگزار شود.  

هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره میزان تعدیل نرخ عوارض گفت: نرخ‌های مصوب‌ شده براساس نرخ دفترچه‌های قیمت‌گذاری املاک در سطح مناطق و عدد P بوده که دولت تعیین کرده‌ است. وقتی این عدد تعیین شد به دلیل بالابودن نرخ، نرخ عوارض هم افزایش پیدا کرد و شورا به منظور اینکه حق کسی در مناطق جنوبی و کم‌برخوردار ضایع نشود از شهرداری خواست تا لایحه‌ای درباره تعدیل عوارض به صحن بیاورد.  

او با اشاره به ادامه بررسی دستور جلسات صحن شورای شهر مبنی بر بررسی پیشنهادهای آیین‌نامه برگزاری شورایاری‌ها گفت: وقتی آیین‌نامه در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد مزیت جلسات هم‌اندیشی مشخص می‌شود زیرا اعضای شورای شهر اگرچه از قبل متون را دریافت کرده‌اند، اما پیشنهادهای خود را به صورت متنوع در صحن مطرح می‌کنند. امیدوارم آقای امینی بتواند در حالی که ادامه ریاست را بر عهده دارد آیین‌نامه را به تصویب برساند در غیر این صورت در جلسات بعدی آیین‌نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پیشنهادی درباره این‌که یک ایستگاه مترو در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی افتتاح شود، عنوان کرد: خط ۷ مترو قرار بود انشعاباتی به میدان کاج، برج‌های آتی‌ساز و نمایشگاه داشته باشد. تصمیم بر این بود تا یک مجتمع ایستگاهی در مجموعه نمایشگاه تشکیل شود و بخشی از هزینه خط را نیز از این راه بپردازند.

کد خبر 444163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha