همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست فهرست املاک واگذارشده را به شورای شهر ارائه کند.

پرونده املاك شهرداري

به گزارش شهرنوشت، افشین حبیب‌زاده در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری مبنی بر تاخیر در ارسال گزارش ساماندهی واگذاری املاک به اشخاص و موسسات به صحن علنی گفت: در راستای افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و شفافیت در فرایند واگذاری حق بهره برداری املاک متعلق به شهرداری تهران که منجر به ارتقای نظارت مستقیم و سازمان یافته مردمی بر فرآیند مذکور می‌شود، مصوبه شماره ۲۳۶۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات عمومی غیردولتی» در تاریخ ۲۳ مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسیده است.

حبیب‌زاده ادامه داد: در تبصره دوم مصوبه مذکور، شهرداری تهران مکلف به ارائه فهرست تمامی واگذاری های مغایر با آن از سال ۱۳۷۸ به انضمام مستندات مربوطه حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب بوده است ولی تاکنون چنین گزارشی به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران ارائه نشده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در بازپس‌گیری املاک از سوی سازمان املاک و مستغلات به شدت مصلحت‌اندیشی می‌شود که این عملکرد در شان شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری نیست. حتی در مواردی که پرونده واجد حکم قضایی تخلیه است، اقدام عملی  انجام نمی‌شود و بعضاً ماموران شهرداری پس از حضور در ملک مذکور، فراخوانده می‌شوند.

حبیب‌زاده در پایان از شهردار خواست این موضوع را بررسی و نتیجه آن را به شورای شهر ارائه کند.

کد خبر 444140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha