شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
۰ نفر

بهروز رسایلی: تا پیش از حضور در کادرفنی استقلال، فرهاد مجیدی جزو آن دسته از پیشکسوتان تیم بود که به ندرت وارد بازی قدرت در باشگاه می‌شد.

مجيدي

از او نهایتا هرازگاهی یک پست اینستاگرامی یا مصاحبه کوتاه منتشر می‌شد که در آن فرهاد طبق معمول بدون ذکر نام و جزئیات به چند نفر می‌تاخت، وعده ساختن استقلال رؤیایی را می‌داد و خلاص. از بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم اما ورق برگشت. آغاز به‌کار مجیدی به‌عنوان دستیار وینفرد شفر انگار او را صاحب یک حق مشروع برای حضور فعال در کشمکش‌های استقلال کرد؛

طوری که او حالا داستان را رها نمی‌کند و گاه و بیگاه در متن حواشی‌های عجیب‌وغریب قرار می‌گیرد. فرهاد ظرف ۶‌ماه گذشته انواع مصاحبه‌های بحث‌برانگیز و پر از تبعات را انجام داده و البته مرتکب رفتارهایی شده که برای خودش و استقلال گران تمام‌شده است. لورفتن فایل صوتی اظهارات او علیه پرویز مظلومی هم یکی از همین‌هاست؛ یکی از آخرین فول‌های فرهاد.

  • کلکسیونی از ماجراها

داستان‌سازی‌های فرهاد مجیدی بعد از حضور در کادرفنی استقلال، از انتشار خودخواسته ویدئویی شروع شد که این چهره مطرح را در حال مشاجره با پلیس راهنمایی‌ورانندگی نشان می‌داد. بعد از بازی استقلال با فولاد و پس از آنکه کاروان آبی‌ها به تهران برگشت، مجیدی با خودروی شخصی و سرعت بالا در حال عبور از اتوبان بود که پلیس جلوی او را گرفت و خواهان ارائه مدارک شد. خودداری مجیدی از این ماجرا منجر به بگومگویی شد که فیلم آن ۲۴ساعت بعد توسط خود فرهاد به انتشار رسید، اما موج بزرگی از انتقادها را علیه او به همراه آورد.

مجیدی در فیلم گرفتن از پلیس و سپس انتشار آن دچار اشتباه محاسباتی عجیب و ناامیدکننده‌ای شد. فرهاد اواخر فصل سرمربی موقت استقلال شد که این هم سرآغاز حاشیه‌های بعدی بود. بلافاصله بسیاری او را متهم کردند که زیر پای وینفرد شفر را خالی کرده است. بعدتر هم که سرمربی آلمانی در پیام خداحافظی‌اش اسم همه دستیاران و کاپیتان‌هایش را آورد و از مجیدی یاد نکرد، این فرضیه تقویت شد.

از زمان حضور فرهاد به‌عنوان سرمربی موقت، باشگاه اصرار داشت او فصل بعد هم به‌عنوان دستیار سرمربی خارجی انجام وظیفه خواهد کرد؛ اما در کنش‌های مجیدی میل به ادامه کار به‌عنوان سرمربی موج می‌زد. بعدتر هم که حضور استراماچونی در استقلال قطعی شد، او طاقت نیاورد و رسما اعتراف کرد به‌دنبال حفظ صندلی‌اش بوده:

«می‌توانستم یک استقلال قدرتمند بسازم، اما آقایان نگذاشتند. » درحالی‌که هنوز مربی ایتالیایی وارد ایران نشده، فرهاد برای او هم داستان درست کرده و مدعی شده رقم قرارداد اعلام‌شده برای استراماچونی واقعی نیست؛ آنچه گزک دست منتقدان استقلال داده است. در نهایت هم او از استقلال جدا شد و سرمربیگری تیم‌ملی امید را پذیرفت.

در این میان به‌نظر می‌رسد مصاحبه‌های تند مجیدی علیه برخی ارکان باشگاه موجب انتقام‌جویی آنها شد؛ به‌طوری که منبعی ناشناس فایل صوتی اظهارات تند مجیدی علیه پرویز مظلومی را منتشر کرد. مجیدی در این فایل، به شکل بسیار زننده‌ای علیه پرویز مظلومی موضع گرفته و عضو کمیته فنی استقلال را به‌خاطر مذاکره با محمد حسینی به باد بدوبیراه گرفته است.

  • چرا نمی‌شناسد؟

در فایلی که لو رفته، مجیدی می‌گوید محمدرضا حسینی (بازیکن سابق ذوب‌آهن) را نمی‌خواهد، چون یکی از جوانان استقلال به اسم امیر کارگر هم‌پست اوست و بسیار بهتر از حسینی بازی می‌کند. منظور او امیرحسین کارگر است که البته در پست دفاع راست توپ می‌زند و منطقه بازی‌اش مطلقا ربطی به حسینی وینگر ندارد.

منتقدان، حالا این گاف فنی بزرگ را برای فرهاد دست گرفته‌اند، اما نکته عجیب‌تر اینجاست که مجیدی با چنین سطحی از معلومات سرمربی تیم‌ملی امید می‌شود! موضوع مثل نیمه دوم سال ۹۳است که فرهاد در برنامه نود مدعی شد علیرضا جهانبخش را نمی‌شناسد، اما چندماه بعد به پاس نشناختن مهم‌ترین جوان فوتبال کشور، عضو کمیته جوانان فدراسیون فوتبال شد! البته فرهاد خوش‌شانس است که هم جهانبخش و هم حسینی علاوه بر توانایی‌های فنی، بازیکنان بسیار خوش‌اخلاقی هستند و بنابراین به اظهارات عجیب شماره ۷پیشین استقلال جواب ندادند.

کد خبر 444109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha