مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر این‌که در کشور مشکلات تأمین منابع مالی وجود دارد، گفت: جذب منابع مالی در کشور کاهش ‌یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش همشهری «محمدجواد آذری جهرمی» در شصت‌وهشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز، با بیان این‌که دولت در لایحه سال ۹۸، ۴۰۷هزارمیلیارد تومان بودجه درنظر دارد، اظهار کرد: این بودجه به ۴۴۸هزارمیلیارد تومان تبدیل شد. وی با بیان این‌که در این جلسه موضوع‌های مهمی ازسوی بخش خصوصی مطرح شد، ادامه داد: مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان را بررسی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که شفاف‌سازی شرایط سخت استان به مدیران برای آمادگی و همبستگی کمک می‌کند، ادامه داد: مدیران باید درک درستی از شرایط موجود داشته باشند. آذری جهرمی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی در عرصه بین‌المللی مشکلاتی در زمینه صادرات نفت به وجود آورده است، عنوان کرد: آنها برای ما مشکلاتی ایجاد کردند، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید فشار کمتری روی جامعه وارد شود.

وی با بیان این‌که دشمن سعی دارد صادرات نفت ما را به صفر برساند، افزود: دراین حوزه مقاومت کرده‌ایم و نگذاشته‌ایم آمریکا به هدفش برسد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که وابستگی به درآمد نفتی باید کم شود، ادامه داد: در برخی از مقاطع درآمد ریالی مالیات از نفت بیشتر است. آذری جهرمی با بیان این‌که بودجه عمرانی کاهش ‌یافته است، افزود: گمرکات نیز می‌تواند از درآمدهای جایگزین نفتی باشد. وقتی درآمد نفت کم می‌شود، باید راه‌های جایگزین برای آن پیدا کنیم. وی با بیان این‌که رفع موانع بخش خصوصی بزرگ‌ترین جهاد است، ادامه داد: موانع و مشکلات مطرح‌شده در جلسه ازسوی مدیران اجرایی مربوط بررسی و پیگیری می‌شود.

آذری جهرمی با تأکید بر این‌که رفع موانع میان دولت و بخش خصوصی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: برای رفع موانع تولید ایجاد هم‌افزایی ضرورت دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که لازمه ایجاد هم‌افزایی همدلی است، گفت: خوشبختانه این موضوع در البرز مشهود است. وی با اشاره به این‌که مدیران البرزی دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند، گفت: باید مطالب مطرح‌شده در جلسه با ترتیب اولویت بررسی و پیگیری شود. این مسئول با بیان این‌که تا پایان سال باید حداقل ۴ جلسه اقتصاد مقاومتی در البرز برگزار شود، عنوان کرد: شاخص‌گذاری پروژه‌ها باید در طول یک سال پیگیری شود، همه پروژه‌ها را نمی‌توانیم یک‌باره فعال کنیم. آذری جهرمی با تأکید بر این‌که هر پروژه‌ای باید در مقیاس خود بررسی شود، اضافه‌ کرد: برخی از پروژه‌ها مقیاس استانی و برخی مقیاس ملی دارند.

کد خبر 444082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha