همشهری آنلاین: کارفرمایان و فعالان اقتصادی در صورت جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند.

كارورزي

به گزارش فارس، در راستای اجرای طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، به استناد ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه، دولت برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی‌ کار جوان، این گروه از فعالان اقتصادی را در صورت جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی، از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف خواهد کرد.

در این آیین‌نامه، کارورز به فرد بیکار فارغ‌التحصیلی اطلاق می‌شود که دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و کمتر از ۳۵ سال سن باشد.

دوره کارورزی حداکثر دو سال است که در این مدت فرد کارورز به کسب تجربه و فراگیری مهارت یا ارتقای آن در کارگاه مشغول است.

بر اساس آیین‌نامه اجرایی طرح کارورزی ویژه دانش‌آموختگان جویای کار، فرد متقاضی ابتدا باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کند. در صورت تأیید شرایط کارورز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرد به کارگاه یا کارفرمای متقاضی جذب نیروی کار معرفی می‌شود.

دولت در اواخر اردیبهشت ماه، آیین‌نامه اجرایی طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان را در هیأت وزیران تصویب کرد که این آیین‌نامه ۲۱ خرداد ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ شد.

کد خبر 444047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha