همشهری‌آنلاین: رئیس‌ جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو قاطعانه مقابل هرگونه جنگ تجاری و جنگ بدون قانون در عرصه تحارت بین المللی می‌ایستد.

پوتين

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا در دوشنبه، تاجیکستان با تاکید بر این نکته که حفظ اعتماد در میان کشورها ضروری است، گفت: با جنگ‌های تجاری واقعی در سراسر جهان روبرو هستیم. متاسفانه برخی کشورها بدون قاعده و قانون مبارزه می‌کنند آنها با ارعاب و تهدید و با ابزارهای غیرتجاری رقبایشان را حذف می کنند.  

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آر تی، پوتین تصریح کرد: ضروری است که راهی برای برون رفت از این شرایط پیدا شود باید قواعدی برای همکاری صادقانه اقتصادی ایجاد شود. در نهایت امور مربوط به اصول  انسانی و اجتماعی به خصوص دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی باید از محدودیت‌های تجاری و اقتصادی مثتثنی شود.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنان خود همچنین بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران و مسأله آوارگان سوری تأکید کرد.

او گفت: در حال حاضر نظام سوریه تسلط اکثر اراضی این کشور را در دست دارد و حل و فصل مشکل آوارگان این کشور ضروری است.

پوتین در ادامه بر ضرورت دست‌یابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه و تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از سوی جامعه بین‌المللی تأکید کرد و گفت که تنها با حل و فصل بحران‌ها از طریق گفت‌وگو و متحد شدن در زمینه مقابله با تروریسم و نابودی آن ثبات در آسیا و جهان برقرار می‌شود.

کد خبر 443989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha