همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به این که طرح تفکیک از مبدا زباله را در قانون داریم و شهرداری موظف به اجرای این قانون است، گفت: باید با تفکیک زباله از مبدا و کاهش پسماند، کم‌ترین میزان پسماند را به سایت‌های دفن زباله انتقال دهیم.

شهرداری موظف به اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله است

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در حاشیه برنامه پاکسازی رودخانه کن با اشاره به این که اینگونه برنامه‌ها مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت‌پذیری بیشتر در بین مردم است، گفت: بر اساس قانون، حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است و همه آحاد جامعه در قبال محیط زیست و طبیعت مسئولیت دارند.

وی در ادامه گفت: برنامه امروز یک حرکت نمادین است و پیام آن به کسانی که نسبت به محیط زیست کم لطف هستند و زباله‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هرکس آن را آلوده کند باید خود مجدد آن را تمیز کند.

کلانتری با بیان این که اجرای این برنامه‌ها در واقع تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی است که حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی می‌داند تصریح کرد: در حقیقت پسماند یک کالای اقتصادی است و درصد زیادی از آن قابل بازیافت است و  باید به چرخه بازیافت برگردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: البته در بحث پسماند صرفا مصرف‌کننده مسئولیت ندارد و تولیدکننده هم دارای مسئولیت است.

وی در پایان با اشاره به این که خوشبختانه فرهنگ زیست محیطی و مسئولیت‌پذیری مردم در قبال محیط زیست نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است ولی در برخی بخش‌ها با مشکل مواجه هستیم، گفت: در هرجایی که زیست باشد پسماند هم هست و راهکار آن مدیریت درست بر پسماند است.

همچنین در این برنامه خسرو آبادی - شهردار منطقه ٥ تهران - گفت: این منطقه یکی از اصلی‌ترین مناطق تفرجی طبیعی تهران است که مردم در اوقات فراغت به این منطقه مراجعه می‌کنند و حفظ آن اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان این که اگر نتوانیم رود دره‌ها را حفظ کنیم دچار مشکلاتی می‌شویم، گفت: یکی از این مشکلات مدیریت سیلاب است. اگر این رودخانه‌ها لایروبی نمی‌شد، سیل سال گذشته صدمات زیادی به تهران وارد می‌کرد.

خسرو آبادی با اشاره به این که این مناطق طبیعی متعلق به همه مردم است و برای بهره‌مندی از آن باید همه دست به دست هم دهیم و از آن حفاظت کنیم، تصریح کرد: شهرداری آمادگی این را دارد تا با همکاری همه بخش‌ها به‌ویژه شهروندان، اینگونه اقدامات را در سطح مناطق توسعه دهد تا بتوانیم شهری با محیط زیست بهتر داشته باشیم.

شهردار منطقه ٥ تهران در پایان از شهروندانی که جهت تفرج به این مناطق مراجعه می‌کنند، خواست ضمن بهره‌مندی از طبیعت، موضوع حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها و مناطق طبیعی را هم مورد توجه قرار داده و در این خصوص محیط زیست و شهرداری را در جهت داشتن محیط زیستی سالم‌تر یاری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره محیط زیست استان تهران امروز (۲۴ خرداد) در یک برنامه نمادین و فرهنگی با همت و مشارکت محیط زیست استان تهران و شهرداری‌های مناطق ٢٢ و ٥ تهران با همکاری بخشداری کن، دهیاری‌های محلی و همچنین همراهی تشکل مردم نهاد زیست محیطی رفتگران طبیعت و دیگر دوستداران و علاقه‌مندان محیط زیست بخش‌هایی از حاشیه رودخانه کن و محور سولقان از وجود زباله پاکسازی شد.

کد خبر 443982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha