شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوستداران طبیعت در آستانه تابستان و حضور گردشگران، زباله‌های اطراف تالاب استیل آستارا را جمع‌آوری کردند.

تالاب استیل آستارا پاکسازی شد

به گزارش ایرنا، شهردار آستارا صبح شنبه گفت: حدود ۲۰ نفر از محیط‌بانان، نیروهای خدمات شهری شهرداری و دوستداران طبیعت از حاشیه تالاب استیل حدود یک تن زباله جمع کردند و شهرداری طرح گردشگری تالاب را بر اساس ضوابط قانونی و با حفظ زیست بوم اجرا کرده است.

جواد معیتی ادامه داد: شهرداری با وجود کمبود نیرو، در جمع‌آوری زباله شبانه‌روز تلاش می‌کند و شهروندان و گردشگران نیز به پاک نگه داشتن مناطق گردشگری اهمیت بدهند.

وی افزود: هزینه بالای تخریب محیط زیست بر همگان روشن و فرهنگ‌سازی صیانت تالاب و جنگل‌ها وظیفه فعالان محیط زیست است و نمی‌توان توسعه آستارا را بدون در نظر گرفتن جاذبه‌های طبیعی آن تصور کرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم بیان کرد: ضایعات بسته‌بندی محصولات کشاورزی، تهدیدات زیست محیطی به همراه دارد و زباله‌های اغلب کارگاه‌ها در حاشیه استیل رها می‌شود.

مصطفی فلاح اضافه کرد: دارندگان امکانات بسته‌بندی محصولات کشاورزی، پسماند کارگاه‌های خود را به محل دفن زباله در داداش آباد منتقل و از ریختن آن به طبیعت خودداری کنند.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی محیط زیست بهانه‌ای برای حفاظت از این گنجینه خدادادی است و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری، خشکی تالاب و رودخانه‌ها و پسماند کشاورزی و صنعتی، محیط زیست را به خطر انداخته است.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت از مناطق گردشگری آستاراست و در این شهرستان روزانه به طور میانگین، ۱۲۰ تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

کد خبر 443970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha