چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

پس از خشک شدن درختی که روسای جمهور فرانسه و آمریکا سال گذشته به نشانه دوستی در حیاط کاخ سفید کاشتند، امانوئل مکرون اعلام کرد که تصمیم دارد درختی دیگر برای دونالد ترامپ بفرستد.

ترامپ

مکرون بهار سال گذشته طی سفر به واشنگتن با خود درخت بلوطی را به‌عنوان هدیه برای دونالد ترامپ برد و پس از کاشتن آن در محوطه کاخ سفید در پستی توییتری نوشت: ۱۰۰سال پیش سربازان آمریکایی در دفاع از آزادی فرانسه جنگیدند، اکنون این درخت بلوط نماد روابط دیرینه دو کشور خواهد بود.

خشک شدن این درخت، یک سال پس از کاشته شدنش در حیاط کاخ سفید، طی ۲ روز گذشته مورد تمسخر بسیاری در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و برخی آن را نماد سردی روابط میان آمریکا و فرانسه دانسته‌اند. مکرون دیروز در یک پست توییتری دیگر نوشت: اتفاقی نیفتاده است؛ یک درخت دیگر می‌فرستم. مکرون پیش از این با انتقاد از رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته بود که مردم نباید نماد روابط میان کشورها را بازیچه قرار دهند.

درخت هدیه شده از سوی مکرون به ترامپ، نوعی بلوط است که از منطقه نبرد بله وود آمده بود. این نبرد در تابستان ۱۹۱۸ رخ داد. نزدیک ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی در نبرد بلو وود در شمال شرق پاریس کشته شدند.

کد خبر 443792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha