چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت هنگ‌کنگ رویارو با موج گسترده اعتراضات مردمی مجبور شد نشست پارلمان درباره تصمیم‌گیری بر سر قانون استرداد را به تعویق بیندازد.

اعتراضات در هنگ كنگ

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعیت بسیار زیادی از جوانان تمام خیابان‌های هنگ کنگ را پر کرده‌اند و پلیس مجبور شده اطراف ساختمان‌های دولتی و شورای قانونگذاری نیروی زیادی مستقر کند.  

در بیانیه دولت آمده است نشست پارلمان درباره قانون استرداد که قرار بود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی برگزار شود تا ساعات دیگر امروز به تعویق می‌افتد.

اعتراضات گسترده هنگ کنگ علیه قانون استرداد باعث فلج شدن این منطقه شده است. برخی از معترضان در این مرکز تجاری آسیایی برای متوقف کردن عبور و مرور خودروها موانعی ایجاد کرده و برخی دیگر از پلیس خواستند تا عقب نشینی کند.

دولت هنگ کنگ از کارمندانش خواسته است به دلیل اینکه راه‌ها مسدود شده‌اند از آوردن خودرو به مناطقی که دارای ساختمان‌های اداری هستند، اجتناب کنند.

کری لام، مدیر اجرایی دولت شهر هنگ کنگ وعده داده است که قانون مورد مناقشه استرداد را با وجود نگرانی‌های گسترده‌ای که از روز یکشنبه‌ در هنگ کنگ رخ داده، پیش ببرد.

معترضان از سایر نقاط هنگ کنگ به منطقه مرکزی آن آمده و دارندگان مشاغل در سراسر این دولت شهر نیز آماده هستند دست به اعتصاب بزنند.

جمعیت معترضان از شب گذشته به تدریج در مقابل ساختمان شورای قانونگذاری جمع شدند. کنسولگری آمریکا از شهروندان این کشور در هنگ کنگ خواسته از حضور در این منطقه خودداری کنند و هشیار باشند.

به موجب این لایحه که اعتراضات داخلی و خارجی زیادی را در پی داشته است، مظنونان برای رسیدگی به پرونده قضایی‌شان به چین مسترد می‌شوند.

معترضان که اکثرا جوان هستند، ماسک زده‌اند.

کد خبر 443789

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha