همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: این هواپیما از آسمان عمان، ایران و کشورهای آسیای مرکزی عبور می‌کند.

هواپيما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد هواپیمای حامل نارندرا مودی نخست وزیر این کشور در مسیر پرواز به قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای از حریم هوایی پاکستان استفاده نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد دولت دو گزینه را برای مسیر پرواز هواپیمای نارندرا مودی به مقصد بیشکک مشخص کرده است و در حال حاضر تصمیم بر آن است که این هواپیما از آسمان عمان، ایران و کشورهای آسیای مرکزی عبور کند.

در همین حال دولت پاکستان که حریم هوایی خود را ۲۶ فوریه به روی هواپیماهای هند به دنبال حمله نیروی هوایی این کشور به اهداف تروریستی ادعایی در پاکستان بسته بود اجازه عبور هواپیمای نارندرا مودی را از حریم هوایی این کشور برای شرکت در اجلاس بیشکک صادر کرده است.

پاکستان ماه گذشته نیز حریم هوایی خود را به روی هواپیمای وزیر امور خارجه هند برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری شانگهای در بیشکک گشوده بود.

وزارت امور خارجه هند دو روز پیش از اعلام سفر مودی و مشخص کردن جزئیات فنی این سفر خودداری کرد.

نخست وزیر پاکستان هفتم ژوئن در نامه ای به همتای هندی خود خواستار ازسرگیری گفتگوهای جامع دو کشور شد اما به چارچوب این گفتگوها، زمان و مکان آن اشاره ای نکرد.

کد خبر 443754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha