مهرماه سال ۱۳۹۶ بود که در گزارش «شگفت‌انگیزان نوجوان!» در هفته‌نامه‌ی دوچرخه، به او و هم‌تیمی‌هایش پرداختیم. نوجوانان تیم ملی زیر ۱۷سال ایران با درخششی چشم‌گیر، پس از نایب‌قهرمانی در آسیا توانستند در جام‌جهانی زیر ۱۷سال به مقام پنجم رقابت‌ها دست پیدا کنند.

اين نوجوان شگفت انگيز

ما دوچرخه‌ای‌ها از همان روز انتظار چنین روزی را می‌کشیدیم که این نوجوان‌ها برای تیم ملی کشورمان تاریخ‌ساز شوند و حالا «اللهیار صیادمنش»، نوجوان ۱۷ساله‌ی آملی، یکی از همان نوجوان‌های شگفت‌انگیز و گل‌زن، موفق شد در نخستین بازی ملی خود در رده‌ی بزرگ‌سالان، نخستین گل ملی‌اش را به ثمر برساند و جوان‌ترین گل‌زن تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد.

از همان روزی که «مارک ویلموتس»، سرمربی جدید تیم ملی ایران برای بازی دوستانه با سوریه نام او را به فهرست تیم ملی اضافه کرد، همه از حضور بازیکنی نوجوان در ترکیب تیم ملی حرف می‌زدند. پس از این‌که تیم ملی ایران در برابر سوریه، چهار بر صفر پیش افتاد، اللهیار صیادمنش در دقیقه‌ی ۸۰ به‌عنوان آخرین تعویض ویلموتس در این مسابقه، جانشین «کریم انصاری‌فرد» شد و به میدان پاگذاشت. شاید کم‌تر کسی فکر می‌کرد که او در این فرصت باقی‌مانده از بازی، بتواند خودی نشان دهد و بدرخشد. اما اللهیار ۹ دقیقه پس از ورودش به زمین، روی کرنری که «احسان حاج‌صفی» ارسال کرد، با ضربه‌ی سر دروازه‌ی حریف را باز کرد و نخستین گل ملی خود را در رده‌ی بزرگ‌سالان به ثمر رساند تا با ۱۷سال و ۳۴۲ روز سن، جوان‌ترین و شاید نوجوان‌ترین گل‌زن تاریخ تیم ملی ایران لقب بگیرد. گفتنی است پیش از این، این رکورد در دست «سعید عزت‌الهی» بود که در بازی مقابل ترکمنستان با ۱۹سال و ۴۰ روز سن، گل زد. پیش از این دو نیز، «کریم انصاری‌فرد» با ۱۹سال و ۲۲۱ روز سن، «مهدی مهدوی‌کیا» با ۱۹سال و ۲۷۰ روز سن و «سردار آزمون» با ۱۹سال و ۳۲۱ روز سن، برای تیم ملی ایران گل‌زنی کرده بودند.

حالا و در آستانه‌ی ۱۸سالگی اللهیار، رسانه‌های ترکیه از پیوستن این مهاجم نوجوان تیم استقلال به تیم فنرباغچه‌ی ترکیه خبر داده‌اند. سایت گازتادامگا، رقم قرارداد پنج‌ساله‌ی مهاجم نوجوان تیم ملی ایران را ۳۰۰هزار یورو در سال عنوان کرده که البته فنرباغچه برای جذب او از استقلال، ۸۵۰هزار یورو هزینه کرده است.

کد خبر 443751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha