چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، سرانه فضای سبز پایتخت ۱۶‌مترمربع است اما در حال حاضر سهم ساکنان منطقه ۸ از فضای سبز و بوستان‌ها حدود ۴‌مترمربع است.

افزایش سرانه فضای سبز منطقه 8

این موضوع نشان می‌دهد که توسعه و رشد فضاهای سبز در پایتخت متوازن نبوده است. «ناصر رضاپور» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۸ دراین‌باره می‌گوید: «تراکم‌های ساختمانی، جمعیتی و کمبود زمین خالی از مهم‌ترین دلایل کاهش سرانه فضای سبز در منطقه۸ است. » با وجود کمبود زمین برای ایجاد بوستان در منطقه، مدیریت شهری دست روی دست نگذاشته و با آزادسازی زمین‌های شهری و استفاده بهینه از فضاهای حاشیه‌ای در تلاش است که این کمبود را جبران کند. رضاپور دراین‌باره می‌گوید: «در سال گذشته اقدامات لازم برای آزادسازی زمینی در محله سبلان برای ساخت بوستان و ایجاد پاتوق سبز محلی و فضای بازی کودکان، وسایل ورزشی، آلاچیق، آبنما و... در ابتدای خیابان گلشن‌دوست به‌عنوان یکی از نقطه‌های بی‌دفاع شهری، انجام شد و در روزهای ابتدای سال ۱۳۹۸ با افتتاح بوستان سبلان و پاتوق مسیل باختر حدود ۸ هزارمترمربع به مساحت فضای سبز و بوستان‌های منطقه افزوده شد. »

ناصر رضاپور -معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردارمنطقه ۸
  • ساخت ۳ بوستان در وحیدیه

اگرچه با ساخت بوستان و پاتوق محله فضای سبز منطقه تا حدودی افزایش یافته اما برای جبران کمبودها و افزایش سرانه فضای سبز منطقه۸ هنوز راه زیادی باقی مانده است. معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه درباره برنامه‌های پیش روی مدیریت شهری برای جبران این کمبود می‌گوید: «با توجه به کمبود فضای سبز در محله وحیدیه، ۳ زمین و ملک در این محله در نظر گرفته‌ایم و در حال گفت‌وگو با مالکان آنها هستیم. در صورتی که به توافق نهایی برسیم تا پایان امسال این زمین‌ها به بوستان تبدیل و حدود ۴ هزارمترمربع فضای سبز و بوستان در این محله ایجاد می‌شود. » به گفته رضاپور زمین باغ وحیدیه جنب بوستان کاج به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰‌مترمربع، حمام مرمر به مساحت هزار و۸۷‌مترمربع و ملک جنب بازار میوه‌وتره‌بار به مساحت ۶۰۰‌مترمربع از جمله نقاطی هستند که در صورت توافق شهرداری با مالکان در آینده به بوستان تبدیل خواهندشد.

کد خبر 443725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha