میدان صدم یا میدان «۱۰۰» محله نارمک به لحاظ وسعت و زیبایی، همواره زبانزد مردم شرق تهران بوده است. کمتر کسی است که ساکن شرق تهران باشد و «کوی کالاد» را نشناسد.

میدان صدم نارمک

کوی کالاد نام قدیمی میدان ۱۰۰ است. شمالی‌ترین میدان نارمک که در منطقه ۴ است. این میدان دستخوش تغییراتی شده و چشم اهالی را به نمای تازه این میدان روشن کرده است. گزارش کوتاه ما درباره همین موضوع است. اگر علاقه‌مندید، می‌توانید در خواندن این مطلب کوتاه با ما همراه شوید.  

  •  دوستداران کوی کالاد 

دوستداران محله کالاد کم نیستند. بسیاری از اهالی شرق تهران از دیرباز از میدان ۱۰۰ نارمک خاطرات متعدد دارند. میدان ۱۰۰ در حقیقت یکی از سرسبزترین میدان‌های صدگانه نارمک است. این میدان بزرگ‌ترین میدان نارمک به شمار می‌رود. دبیرستان پسرانه شهید احدزاده، هنرستان فن‌آوران، دبیرستان عبدالحمید چوبینه (طلوع سابق)، شیرینی‌فروشی نبش میدان، خشکشویی، قصابی و بقالی و چند مغازه رنگارنگ دیگر در جنوب میدان و بسیاری از المان‌ها و نشانه‌های دیگر این میدان را خاطره‌انگیز کرده و باعث شده که از سال‌ها پیش در یادها بماند. این میدان ۲ تکه دارد. تکه شمالی و تکه جنوبی که هر دو تکه سرسبز و در بهار و تابستان محل گذر خانواده‌ها و بچه‌ها و نوجوانان و جوانان هستند.

  •  موقعیت میدان ۱۰۰

میدان ۱۰۰ در حقیقت قرینه میدان هفت‌حوض است. به لحاظ وسعت نیز با این میدان برابری می‌کند. این میدان فضای سرسبز خیابان آیت را رها نگذاشته و وقتی از ایستگاه مترو سرسبز به سمت شمال بروید با این میدان زیبا مواجه می‌شوید. این میدان طی چند روز گذشته تغییراتی کرده که خبرش برای اهالی بزرگ‌ترین میدان نارمک و از سویی رهگذرانی که عصرها این میدان دنج را برای قدم زدن انتخاب می‌کنند، گوشنواز خواهد بود. شهردار ناحیه ۴ منطقه ۴ درباره تغییرات این میدان با ما سخن گفته است.  

  •  کمپلکس مدرن و جذاب 

به قول «محمد پیرعلی» شهردار ناحیه ۴ منطقه ۴، «کمپلکس» بازی این میدان تغییرات اساسی به خود دیده است و به‌زودی کفپوش‌های فرسوده زمین بازی بچه‌ها در قلب میدان ۱۰۰ نونوار می‌شود. او می‌گوید: «به دنبال بازدیدهای نخست سال ۱۳۹۶ که شهردار منطقه از محله علم و صنعت داشت، برخی از شهروندان تقاضا داشتند که با توجه به استقبال عمومی بچه‌ها از زمین بازی میدان ۱۰۰، وسایل بازی و کفپوش میدان تعویض شود. بخش‌هایی از این وسایل فرسوده بود که نقایص آن را برطرف کردیم و به تازگی با طراحی جدید تغییر کرده و نونوار شده است. طرح جدید مدرن‌تر است و برای بچه‌ها جذابیت بیشتری دارد. همچنین سراسر کفپوش تعویض شد و در بخش شمالی میدان هم که مملو از وسایل ورزشی است به تازگی ۳ وسیله جدید کار گذاشته شده که این وسایل نیز به‌طور مرتب بازسازی و رفع نقص خواهد شد.»

  •  سرویس بهداشتی میدان صدم 

پیرعلی می‌گوید: «سرویس بهداشتی میدان ۱۰۰ نیز که به شکل کانکس و به اصطلاح «پرتابل» و موقتی بود، در طرح سال آینده به سرویس بهداشتی ثابت تغییر خواهد کرد که این امر برای رفاه حال اهالی محله در نظر گرفته شده است. ست‌های ورزشی این میدان نیز هرچند وقت یکبار رنگ‌آمیزی خواهد شد.  

  •  میدان ۱۰۰ همچنان پراستقبال

میدان ۱۰۰ نارمک به قول «محمد نجاری» دبیر شورایاری محله علم و صنعت، پر ترددترین میدان نارمک به شمار می‌رود. این میدان به دلیل داشتن برنامه ورزش صبحگاهی هر روز، ست ورزشی پر مصرفی دارد و چندین وعده در روز کمپلکس بازی بچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل جزو شلوغ‌ترین میدان‌های نارمک است. کفپوش‌های سراسر میدان ۱۰۰ نیز تغییر کرده و با قول مساعد پیرعلی، آبنمای شمال و جنوب میدان هم امسال عوض می‌شود و با شکل و شمایل خاص و بهتری باعث نشاط شهروندان خواهد شد.

کد خبر 443698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha