همشهری آنلاین: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تحلیل تصاویر ماهواره EUMETSAT نشان می‌دهد که طوفان وایو از زمان تشکیل تا صبح چهارشنبه ۲۲ خرداد حدود ۶۰۰ کیلومتر به سمت شمال و شمال غربی پیشروی کرده است.

آخرین وضعیت طوفان حاره‌ی وایو در شمال اقیانوس هند

به گزارش ایرنا، دوست محمد کلیم روز چهارشنبه گفت: هم اکنون این طوفان در فاصله حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتری از سواحل گواتر قرار دارد و در حال حرکت به سمت شمال و شمال غرب است.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سرعت وزش باد در محل فعالیت این توفان به ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طوفان به صورت مستقیم خطری برای سواحل ایران ندارد اما کشتی‌های تجاری و شناورهای فراساحل استان که در اقیانوس هند فعالیت دارند تا زمان فروکش کردن آن از تردد در محدوده فعالیت طوفان خودداری کنند.

کلیم تصریح کرد: تا صبح امروز طوفان حاره‌ای وایو در عرض حدود ۱۸ درجه شمالی و طول ۷۰ درجه شرقی قرار داشته است.

وی ادامه داد: این طوفان در محدوده طول جغرافیایی۶۹ تا ۷۱ تا درجه شرقی به سمت عرض‌های بالاتر در حرکت است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر وقت جمعه در محدوده عرض جغرافیایی ۲۳ درجه شمالی و طول ۶۹ درجه شرقی بتدریج تضعیف شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تا جمعه در سواحل شرقی استان ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر گاهی ۲.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 443697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha