سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
۰ نفر

گزارش‌های مختلفی درباره نسل جدید مدل‌های اس و ایکس تسلا منتشر شده است.

خودرو تسلا

براساس این گزارش‌ها، مدل‌های جدید تسلا که احتمالا در سال‌جاری میلادی معرفی خواهد شد ۳موتور الکتریکی دارند که امکان طی ۶۴۴ کیلومتر را با یک‌بار شارژ فراهم می‌کند. براساس گزارش ورج، یک موتور الکتریکی کوچک روی محور جلو و ۲ موتور الکتریکی بزرگ‌تر روی محور عقب قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین ویژگی خودروی الکتریکی علاوه بر قدرت موتور میزان مسافت طی شده پس از یک‌بار شارژ کامل است.

تسلا برد حرکتی ۶۴۴کیلومتری با هر بار شارژ را هدف قرار داده است. همچنین پک باتری‌ها بزرگ‌تر اما سبک‌تر خواهند شد تا میزان برد حرکتی و عملکرد خودرو را ارتقا دهند. تسلا یک سیستم خنک کاری کاملا جدید را برای باتری و موتورها درنظر گرفته است و طبق اطلاعات منتشر شده در حال تست در هوای بسیار داغ مناطق کویری آمریکاست. نسل جدید مدل S و Y از شبکه سوپرشارژر جدید تسلا موسوم به V۳نیز پشتیبانی خواهند کرد که امکان شارژ باتری‌ها تا ۲۵۰kW را فراهم می‌کند.

  • در انتظار رودستر؛ ابرخودروی الکتریکی

 اگر پیگیر اخبار مربوط به شرکت تسلا بوده باشید،  حتما می‌دانید که پروتوتایپ رودستر حدود ۱۸‌ماه پیش رونمایی شد. شتاب صفر تا ۱۰۰در زیر ۲ ثانیه،  حداکثر سرعتی فراتر از ۴۰۰کیلومتر در ساعت و مسافت قابل پیمایش تقریبا هزارکیلومتری با یک‌بار شارژ،  برخی از ارقامی بودند که باعث شگفتی همگان در زمان رونمایی شدند.

به غیراز موارد فوق گشتاور ۱۰هزار نیوتن متری،  شتاب صفر تا ۱۶۰کیلومتر ۲.۱ثانیه‌ای و رکورد ۸.۸ثانیه برای پیمایش مسافت یک چهارم مایل سایر مشخصاتی هستند که برای تسلا رودستر تأیید شده‌اند.

رودستر با قیمت تقریبی ۲۰۰هزار دلار به فروش خواهد رسید. با توجه با اعداد و ارقام شگفت‌انگیز این خودرو و بهای چند میلیون دلاری سوپر اتومبیل‌های بنزینی باید اذعان کرد که رودستر یک ابر خودروی کاملا ارزان قیمت به شمار می‌رود.

کد خبر 443638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha