سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

کتاب‌های «فی ظلال القرآن» نوشته سیدقطب با ترجمه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و «غناء» متن درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌تازگی منتشر شده‌اند.

خامنه اي

به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی انتشارات انقلاب اسلامی، «فی ظلال القرآن» نوشته سیدقطب با ترجمه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در ۴۱۰صفحه و با قیمت ۳۷هزار تومان در این انتشارات منتشر شده است.

در معرفی ناشر درباره این کتاب آمده است: «سید قطب» با ممارستی که با قرآن کریم داشت، به اسلوب قصه‌پردازی بسیار زیبا و شگرف این کتاب عزیز پی برد و کتابی با عنوان «التّصویر الفنّی فی‌القرآن» را منتشر کرد که در آن با ارائه‌ مثال‌هایی از آیات قرآن کریم، زیبایی‌های آن را در برابر چشم مخاطب قرار داد.

بعد از انتشار آن کتاب، سید قطب به این فکر افتاد کل قرآن را مورد بررسی قرار دهد. بر این اساس بود که کتاب «فی ظلال القرآن» را نگاشت. در واقع می‌توان گفت که این کتاب، بیش از آنکه یک کتاب تفسیر باشد، کتابی است که درباره‌ نحوه‌ بیان الهی و زیبایی‌های لفظی و معنوی قرآن، تناسب آیات با یکدیگر و برخی مصادیق معاصر آیات، بحث می‌کند.

آیت‌الله خامنه‌ای در سال۴۸ (در سن ۳۰سالگی) ترجمه‌ این اثر را آغاز می‌کنند که مقداری از آن را در زندان‌های ستمشاهی انجام می‌دهند. کتاب حاضر، از ابتدای قرآن کریم تا آیه‌۱۸۲ سوره‌ مبارکه‌ بقره را در بر دارد. معظّم‌له پس از اتمام جلد اول ترجمه‌ کتاب، باخبر می‌شوند که این کتاب از سوی مرحوم دکتر احمد آرام، در حال ترجمه است، لذا از ادامه‌ ترجمه خودداری می‌کنند. قلم مترجم معظم کتاب بسیار فاخر و در سبکی مخصوص به‌خود ایشان دارد و این مطلب بر زیبایی کتاب می‌افزاید. به فراخور مطلب، در مواردی پاورقی‌هایی با امضای مترجم درج شده که یا توضیح متن مؤلف و یا نقد اوست.

براساس تقسیم‌بندی مؤلف کتاب، مجلد موجود از ۱۲بخش تشکیل شده است.

 همچنین کتاب «غناء» متن درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع غناء و موسیقی در ۵۶۲صفحه و بهای ۵۰هزار تومان در انتشارات فقه روز وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است که این کتاب پیش از این نیز چاپ شده بود.

کد خبر 443631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha