سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به این‌که در برخی مناطق شهر شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی و حتی بیشتر اجاره‌بهای مسکن هستیم، گفت: این موضوع یک معضل بزرگ و جدی است که حتما باید کنترل و مدیریت شود.

مهرداد سالاری

به گزارش ایرنا «مهرداد سالاری» در جلسه ساماندهی اجاره مسکن کرمانشاه اظهار کرد: افزایش بی‌رویه و خارج از عرف اجاره‌بهای مسکن نگرانی‌های استاندار را نیز به همراه داشته است. وی افزود: افزایش سرسام‌آور نرخ رهن و اجاره مسکن به هیچ عنوان با درآمد مستاجران کرمانشاهی که عموماً از قشر کارمند و کارگرند، سنخیتی ندارد و مشکلات عدیده‌ای برای آنها ایجاد کرده است.

سالاری با بیان این‌که معضل افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای مسکن در کل کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه این معضل در کرمانشاه حادتر از بسیاری استان‌های دیگر است، به گونه‌ای که میانگین افزایش اجاره‌بهای مسکن در استان و به‌ویژه شهر کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است. معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد جمعیت استان که بالغ بر یک میلیون نفر می‌شود، در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند. از این رو باید فکری عاجل برای مدیریت این قضیه داشت تا حداقل مقداری از بار فشار فعلی از دوش مستاجران برداشته شود.  

وی با بیان این‌که در برخی موارد مالکان نقشی در افزایش اجاره‌بهای بی‌رویه مسکن ندارند، گفت: طبق برخی گزارش‌های دریافت شده خود صاحبان املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی هستند که برای درآمد بیشتر نرخ‌گذاری کرده‌اند و از صاحبان واحدهای مسکونی می‌خواهند منزل خود را به قیمتی کمتر از آنچه که آنها تعیین می‌کنند، ندهند.

سالاری با تاکید بر برخورد با چنین افرادی افزود: اگر برخوردهای قانونی لازم با این دسته که بیشتر دنبال دلالی هستند و قیمت‌های خارج از عرف روی اجاره‌بهای منزل می‌گذارند صورت گیرد، قطعاً شرایط بهتر از قبل می‌شود.  معاون استاندار گفت: این‌که اجاره‌بهای یک واحد مسکونی سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان بود، چه اتفاقی رخ داد که امسال برای همین واحد مسکونی ‌های ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی تعیین می‌شود. این موضوع یک تخلف آشکار است و قطعاً در بازار مسکن التهاب ایجاد می‌کند.  سالاری در ادامه گفت: باید بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن راهکارهایی منطقی برای کاهش این معضل با کمک دستگاه‌های نظارتی پیدا و آنها را عملیاتی کنیم تا فشار کمتری به مستاجران وارد شود.

کد خبر 443590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha