سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اهمیت سلامت مادران باردار و نوزادان می‌گوید: در این راستا کارگاه‌های آموزشی با حضور پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار می‌شود. امیدواریم آموزش‌ها و تجربیات به دست آمده در این کارگاه به سایر بیمارستان‌ها انتقال یاید.  

خدمات درمانی بیمارستان ایرانشهر

به گزارش همشهری، «مهران امینی‌فرد» می‌افزاید: استفاده از آموزه‌های این کارگاه برای مادران نوزادان و رفع دغدغه‌های آن‌ها در مراقبت از نوزادان نارس مؤثر است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به افتتاح اولین مرکز غربالگری رتینوپاتی نوزادان نارس می‌گوید: از نظر عوارض جبران‌ناپذیر تشخیص دیرهنگام نارسایی چشمی، مرکز ROP بیمارستان ایران برای سهولت دسترسی تمامی نوزادان نیازمند غربالگری با حضور متخصص چشم‌پزشکی و کارشناس آموزش‌دیده فعالیت خود را آغاز کرد. شهروندان دیگر مجبور به مراجعه به مرکز استان سیستان و بلوچستان نیستند و می‌توانند از این خدمات در بیمارستان ایران ایرانشهر بهره‌مند شوند.  
 
وی می‌افزاید: این دستگاه با توجه به اهمیت در تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دستگاه تنفسی و تجمیع درمان این دسته از بیماری‌ها با ارزشی بالغ بر ۵ میلیارد ریال خریده و تحویل بیمارستان ایران شد. وی از افتتاح ۴۷ پروژه بهداشتی و درمانی در مجموعه دانشکده علوم‌پزشکی ایرانشهر و در شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، دلگان، کنارک و نیکشهر در مراسمی به طور هم‌زمان و با حضور وزیر بهداشت در سال گذشته خبر می‌دهد و می‌گوید: برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها ۷۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه و با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۲۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به ظرفیت این دانشکده اضافه شد. اولویت داشتن بهداشت بر درمان سبب شده ۴۳ پروژه بهره‌برداری‌شده در حوزه بهداشت و ۴ پروژه در حوزه درمان باشد.

کد خبر 443586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha