سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

اشرف شفیعی - تبریز – خبرنگار: شهرت سراب در آذربایجان شرقی نه به خاطر گردشگرپذیری، بلکه تولید بهترین و باکیفیت‌ترین لبنیات به‌ویژه کره است.

سراب؛ پدیده گردشگری استان

عسل مرغوب این شهر هم کمتر در دیگر نقاط کشورمان یافت می‌شود و آب و هوای عالی‌اش مورد پسند بسیاری از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می‌کنند. هرچند این منطقه با وجود ظرفیت‌های فراوانش هنوز نتوانسته در جذب گردشگر موفق باشد، در تعطیلات شاهد ورود گردشگران زیادی به شهر سراب بودیم. به تایید مسئولان، ورودی گردشگر به سراب در تعطیلات هفته گذشته چندین برابر افزایش داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این باره می‌گوید: سراب علاوه بر داشتن جاذبه‌های متعدد، در زمینه مواد غذایی طبیعی و سالم که با قیمت مناسب به مسافران عرضه می‌شود، مورد توجه است. این شهر با قرار گرفتن در دامنه کوه‌های سبلان توانسته یکی از زیباترین شهرهای کوهستانی استان لقب بگیرد. آب‌گرم‌های معدنی شهر در کنار مناطق تاریخی متعدد، سراب را به یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان مبدل کرده است، هرچند این ظرفیت‌ها تاکنون مغفول مانده است و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

«مرتضی آبدار» درباره ورود تعداد گردشگران به سراب عنوان می‌کند: این شهر شرقی استان با پذیرش ۴۸ هزار خودرو گردشگران در تعطیلات هفته گذشته یکی از شهرهای شاخص آذربایجان شرقی در جذب گردشگر بوده است. اگر در هر خودرو ۳ مسافر را در نظر داشته باشیم، نزدیک به ۱۵۰ هزار گردشگر به این شهر سفر کرده‌اند. وی تاکید می‌کند: معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری این شهر در کنار آب و هوای خنک آن نسبت به شهرهای مجاور از علل توجه گردشگران است. شهرستان سراب با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در فاصله ۱۲۷ کیلومتری شرق مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

کد خبر 443567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha