چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۳
۰ نفر

علی خدایی - تبریز – خبرنگار: تردد در جاده‌های قدیمی و فرسوده آذربایجان شرقی وقوع تصادفات مرگبار را افزایش می‌دهد.

ابوالقاسم سلطانی

بنا بر اعلام مسئولان جاده‌های کم‌عرض و قدیمی بین‌شهری و روستایی نزدیک به نیمی از تصادفات منجر به فوت استان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که میزان تردد خودرو در این جاده‌های قدیمی هم روز به روز در حال افزایش است. یکی از این جاده‌های قدیمی که البته طول آن به کمتر از ۳۰ کیلومتر می‌رسد، اما از نظر ارتباطی بسیار مهم است، جاده ملکان به مراغه است که از میان زمین‌های کشاورزی عبور می‌کند، اما برای تسهیل در عبور و مرور و ارتقای امنیت شهروندان با همکاری کشاورزان مقرر شد جاده چهاربانده‌ای در این مسیر احداث شود که عملیات اجرایی آن در روزهای گذشته آغاز شده است. «ابوالقاسم سلطانی» مدیر کل راه و شهرسازی استان، در این زمینه به چند سوال همشهری پاسخ داده است.

  • دلیل به وجود آمدن حوادث متعدد رانندگی در جاده فعلی ملکان - مراغه چیست؟

این جاده یکی از پرترددترین جاده‌های ملکان به شمار می‌رود که به علت عبور کامیون‌های سبک و سنگین تخریب شده و همین خرابی جاده یکی از عوامل تصادف‌هاست. البته کم‌عرض بودن جاده هم باعث می‌شود که در هنگام افزایش تردد خودروها آمار تصادف افزایش پیدا کند.  

  • برای حل این مشکل چه تدبیری اندیشیده شده است؟

طی سال‌های اخیر، احداث یک مسیر جدید در دست اقدام بود و به‌تازگی عملیات احداث این جاده آغاز شده است. این مسیر به صورت چهاربانده احداث خواهد شد و ملکان را به مراغه متصل می‌کند. زمین احداث این مسیر از سوی مردم بومی منطقه تامین شده است و تا پایان شهریور زیر بار ترافیک می‌رود.  

  • فواید اجرای این طرح چیست؟

با اتمام این طرح علاوه بر کاهش تصادف، زمان سفر بین دو شهر نیز از ۳۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت و ۶ کیلومتر نیز از طول مسیر کاسته می‌شود. همچنین، شهرستان ملکان به آزادراه پیامبر اعظم (ص) وصل خواهد شد.

  • گفته می‌شود در اجرای این طرح زمین‌های کشاورزی هم آسیب می‌بینند. اعتراضی از سوی اهالی در این زمینه وجود ندارد؟

عملیات اجرایی جاده چهاربانده ملکان به مراغه با همکاری کشاورزان و تامین زمین از سوی خود آنها آغاز شده است. بخشی از جاده از میان این اراضی عبور می‌کند که البته تبعات اقتصادی هم دارد. اما برای تسهیل در عبور و مرور و ارتقای امنیت خود، افراد محلی پیش‌قدم شده‌اند و همراهی کرده‌اند و ضرر و زیان اقتصادی آن را برای حفظ امنیت جان مردم پذیرفته‌اند.

کد خبر 443566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha