سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

نخستین اکوپارک طبیعی کشور در منطقه ۲۲ تهران راه‌اندازی می‌شود.

اکو پارک

 «احسان خیراتیان صفائی» معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲ درباره این خبر گفت: «برای راه‌اندازی و احداث «اکوپارک» در این منطقه، ۵ نقطه شناسایی و در نهایت مکانی در وردآورد برای اجرای این پروژه بزرگ و تخصصی تأیید شد. اکنون این طرح در مرحله مطالعات طراحی است و تا ۳ ماه آینده کلنگ آن در مساحتی بین ۱۵ تا ۲۰ هکتار به زمین زده و پروژه ساخت «اکوپارک» آغاز خواهد شد. »

او در ادامه به ویژگی‌های این پارک تخصصی اشاره کرد و افزود: «اکوپارک محیطی در بافت شهری است که با استفاده از عناصری مثل آب، انرژی‌های خورشیدی و حیوانات آن را شبیه فضای طبیعی می‌کنند. همچنین بخشی از این پارک به ایجاد «مزرعه طبیعت» اختصاص می‌یابد و در آن گیاهان مزرعه‌ای مثل گندم کاشته می‌شود و از ‌گونه‌های مختلف حیوانات اهلی برای بازآفرینی این پارک استفاده خواهد شد. اما در کنار همه این اقدامات، برگرداندن محیط بکر این محدوده و کاشت‌ گونه‌های گیاهی بومی در آن از اولویت‌های اجرایی این اکو پارک است. » 

به گفته این مسئول تاکنون در کشور و شهر تهران فضایی به‌عنوان «اکوپارک» وجود نداشته و این پارک نخستین «اکوپارک» ایران خواهد بود. نزدیک‌ترین فضای شبیه‌سازی شده به اکوپارک، «باغ راز هستی» منطقه ۲۲ است که در آن از نمادها و عناصر طبیعی استفاده شده است.

کد خبر 443565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha