همشهری آنلاین: تلاش‌ها برای یافتن محل پنهان کردن گران‌ترین تابلوی نقاشی دنیا به نتیجه رسید و مشخص شد شاهکار لئوناردو داوینچی در کشتی تفریحی ۵۰۰ میلیون یورویی شاهزاده سعودی است.

تابلوي سالواتور موندي داوينچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «سالواتور موندی» که دو سال پیش در حراجی کریستیز در نیویورک ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد، قرار بود ابتدا پاییز گذشته در موزه لوور ابوظبی و سپس در نمایشگاه آثار داوینچی در موزه لوور پاریس به نمایش درآید اما پنهان ماندن سرنوشت آن کارشناسان را به گمانه‌زنی انداخت؛ برخی آن را جعلی دانستند و برخی هم معتقد بودند نقاشی ۵۰۰ ساله استاد ایتالیایی ارزش این همه پول نداشته است.

حالا پس از حدود دو سال خبر می‌رسد شاهزاده محمد بن‌سلمان تابلوی موسوم به نجات‌دهنده جهان را در کشتی تفریحی فوق‌اشرافی خود نگه می‌دارد. این تابلو پرتره‌ای است از حضرت مسیح(ع) که گویی بلورین در دست دارد. دو نفر از افراد درگیر در معامله ۴۵۰ میلیون دلاری تابلو گفته‌اند عوامل محمد بن‌سلمان آن را در نیمه‌های شب از هواپیمای اختصاصی شاهزاده سعودی بیرون آورده و به کشتی تفریحی ۱۳۴ متری او منتقل کرده‌اند.

درست یک سال پیش در همین روزها محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی گفته بود: «این شاهکار هنری که سال‌ها نامکشوف بود، امروز هدیه ماست به جهان. ما مقدم مردم را از دور و نزدیک برای دیدن زیبایی آن گرامی می‌داریم.» هر چند درست یک هفته پیش از موعد مقرر، رونمایی از سالواتور موندی در لوور ابوظبی به تعویق افتاد و هنوز هم تاریخی برای آن اعلام نشده است.

سفارتخانه‌های عربستان سعودی در لندن و واشنگتن درباره مکان احتمالی نگهداری تابلوی داوینچی اظهار نظر نکرده‌اند و سخنگوی حراجی کریستیز هم نسبت به سرنوشت آن واکنش نشان نداده است. روزنامه نیویورک‌تایمز هویت خریدار اصلی سالواتور موندی را مدتی پس از پایان حراجی فاش کرد. یک شاهزاده گمنام سعودی که دوستی نزدیک با بن‌سلمان دارد، پس از خریدن تابلو به سمت وزیر فرهنگ عربستان منصوب شد.

کد خبر 443564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha