مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

سولماز مجتهدی- خبرنگار: ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای قصه‌ای قدیمی است که بسیاری از مناطق کرج با آن درگیر هستند. این پدیده شهروندان و مسئولان شهری کرج را با چالش‌های اجتماعی و شهری بی‌شماری مواجه کرده است.

واقعیتی نگران‌کننده برای شهر ما

ازجمله این چالش‌ها می‌توان به کمبود امکانات شهری همچون آب، برق، گاز و وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین اعتیاد، بیکاری، طلاق و انواع بیماری‌ها اشاره کرد. این سکونتگاه‌های غیرمجاز آسیب‌ها و تبعات زیادی برای جامعه دارند اما در این میان ساکنان آن، بیشترین آسیب را از حضور غیرمجاز در حاشیه شهر می‌بینند و کم‌کم این آسیب‌ها به دیگر مناطق نیز گسترش پیدا می‌کند. از دیگر تبعات جبران‌ناپذیری که سکونتگاه‌های غیرمجاز دارند وقوع آتش‌سوزی، زلزله و سیل است که به دلیل ساختار غیراصولی و باریک بودن خیابان‌ها امکان فرار و امدادرسانی به آن وجود ندارد و یا به‌سختی انجام 
می‌شود.

ساخت و سازهای غیرمجاز به‌تازگی یک آسیب جدی را نیز به‌وضوح نشان داد و آن مشکلات بی‌شماری همچون آبگرفتگی خانه‌ها و وارد کردن خسارات جانی و مالی به ساکنان این مناطق بود. البته این ساخت و سازها در دوران گذشته و در غفلت مسئولان و مردم انجام شد و اکنون مانند زخمی کهنه بر تن شهر شده که درمان آن به‌سادگی امکان‌پذیر نیست اما ضرورت دارد از گسترش این پدیده جلوگیری شود تا حداقل از این پس دیگر شاهد چالش‌آفرینی و همچنین گسترش تبعات منفی این پدیده به محدوده شهری نباشیم.

کد خبر 443563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha