سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وزارت بهداشت، نخستین و قابل اعتمادترین مراکزی هستند که خدمات کاملاً رایگان برای کنترل و پیشگیری بیماری ایدز ارائه می‌دهند.

کنترل ایدز

«لیداعباسی» مدیر باشگاه مثبت مرکز گذری کاهش آسیب موادمخدر (DIC) منطقه ۹ در این‌باره می‌گوید: «بدبینی جامعه به بیماری ایدز باعث شده است تا افرادی که به وجود ویروس اچ. آی. وی در خونشان مشکوک هستند به راحتی نتوانند وارد چرخه درمان شوند. افرادی که رفتارهای پرخطر دارند، اگر به ابتلا به ویروس ایدز مشکوکند، ۷۲ ساعت فرصت دارند به نخستین مرکز بهداشت مراجعه کنند. همین زمان کوتاه در از بین بردن ویروس بسیار تأثیرگذار است.
متأسفانه بیشتر افراد سعی می‌کنند تا حدامکان زمان آزمایش و حتی درمان را به تعویق بیندازند. در منطقه ۹، ۲ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به نام‌های والفجر و تقی‌نیا وابسته به وزارت بهداشت وجود دارد که در آنها تمام خدمات آموزش، مشاوره، تست اچ. ‌آی. ‌وی، مراقبت و درمان بیماران، بر اساس دستورالعمل‌های تهیه شده در فضایی کاملاً صمیمی و محرمانه انجام می‌شود. تمامی اقداماتی که در این مراکز انجام می‌شود به‌عنوان «پیشگیری مثبت‌» شناخته می‌شود و کاملاً رایگان است. »مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری والفجر در خیابان آزادی، بلوار استاد معین، خیابان شهید دستغیب غربی، مرکز بهداشت غرب تهران واقع شده است و شماره تماس آن ۱ـ۶۶۰۳۸۹۲۰ است. همچنین مرکز تقی‌نیا در خیابان شهید آیت‌الله ‌سعیدی، به سمت آزادی، خیابان شهید شاه‌پروری (جرجانی)، روبه‌روی نمایندگی ایران‌خودرو واقع شده و شماره تماس آن ۶۶۶۸۱۷۱۷ است.

کد خبر 443538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha