شهرنوشت: رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر شهروند تهرانی روزانه حدود یک کیلوگرم پسماند به جا می‌گذارد.

پلتفرم هوشمند پسماند

به گزارش شهرنوشت، زهرا صدراعظم نوری در مراسم رونمایی از پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند ضمن ابراز خوشحالی از وقوع یک حرکت محیط زیستی در سطح منطقه ٢٢ اظهار کرد: نگاه محیط زیستی و رویکرد محیط زیستی به مسائل، نحوه مدیریت را در شهرها متفاوت می‌کند و وقتی مدیران شهری تهران دغدغه محیط زیستی دارند رویکردشان متفاوت می شود و به راحتی می‌توانند سیاست‌های اتخاذ شده را با نوآوری‌های خودشان اجرا کنند.

نوری گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که سرعت تبادل اطلاعات و تحولات جامعه جهانی و به واسطه آن تحول در کشورمان باعث شده تا رخدادهایی را شاهد باشیم که یقیناً اثرگذاری زیادی در نحوه زندگی مردم خواهد داشت. امروز از تکنولوژی استفاده‌های زیادی می‌شود و با هوشمندی افراد به خوبی می‌شود از این فرصت برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کرد.

او افزود: ساخت پلتفرم‌ها و فعالیت استارتاپ‌ها منجر به استفاده بهینه از امکانات و افزایش دسترسی مردم به خدمات می شود. شهر تهران یکی از پرمصرف ترین شهرهای دنیاست و میزان مصرف ما چند برابر متوسط های جهانی است. آمریکا کشوری پرمصرف است، اما مصرف کالا و انرژی و منابع آن ها از ایران پایین تر است و جالب است که بدانیم شهر تهران در میان شهرهای کشورمان پر مصرف‌تر است.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که هر شهروند تهرانی روزانه حدود یک کیلوگرم پسماند به جا می‌گذارد، اضافه کرد: در حالی که شهروند آمریکایی خیلی کم تر از این پسماند تولید می‌کند. منابع جهان محدود بوده و انرژی ها به سختی تجدید می شوند و باید بدانیم که امکانات و منابع فقط برای ما نیست و باید به فکر آیندگان باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شرایط اقتضاء می‌کند که در کشور ما بازنگری جدی شکل گرفته و تغییر رفتار رخ دهد و نحوه مصرف تغییر کرده و آن چیزی که به جا می ماند به حداقل برسد.

نوری ادامه داد: آمارها می‌گویند در تهران روزی ۹ هزار تن زباله تولید می شود هرچند این عدد دقیق نیست، اما به طور قطع این عدد کم‌تر از ۸ هزار تن نیست. اگر به این نکته توجه کنیم که این حجم از زباله در کجا باید دفن شود به ضرورت کاهش تولید زباله پی خواهیم برد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه از ۱۸ هزار میلیارد بودجه شهرداری تهران بخش زیادی به موضوع پسماند اختصاص پیدا می‌کند، افزود: اگر بتوانیم حوزه پسماند را متحول کنیم شاهد آن خواهیم بود که می‌توانیم بودجه باقی مانده را در جای دیگری مثل مترو یا فضای سبز هزینه کنیم.

او همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت با شورایاری ها تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی در راستای تفکیک از مبدا می توان از ظرفیت شورایاری ها و سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

کد خبر 443510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha