همشهری آنلاین: انصارالله یمن کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان را به هدف قرار دادن فرودگاه‌هایشان در واکنش به ادامه بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المنار، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن شب گذشته توییت کرد: کشورهای متخاصم باید بدانند ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین گزینه در برابر ما برای شکستن محاصره فرودگاه صنعا در تیررس قرار دادن فرودگاه‌های این کشورها و بستن یا فلج کردن کامل آنهاست.

وی افزود، تا ابد نمی‌توان در برابر تداوم بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا سکوت کرد.

عبدالسلام ادامه داد، سازمان ملل از انجام هر اقدامی بازمانده و از ایجاد کریدور هوایی پزشکی برای خدمت رسانی به زخمی‌ها و بیماران صعب العلاج عقب نشینی کرده و همین موضوع باعث ایجاد فاجعه انسانی شده است.

سخنگوی انصارالله در ادامه گفت: سازمان ملل متاسفانه بارها طبق میل و خواسته عربستان سکوت کرده و اجازه داده بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا ادامه داشته باشد.

انصارالله روز یکشنبه اعلام کرد، یگان پهپادی آن چندین عملیات هجومی با پهپادهای قاصف ۲ K به فرودگاه بین‌المللی جیزان عربستان داشته است. این حملات پهپادی آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را هدف گرفتند و عملیات بعد از رصد اطلاعاتی دقیق انجام شد.  

ائتلاف متجاوز عربی از ماه اوت ۲۰۱۶ ممنوعیت پروازی بر فرودگاه صنعا را اجرا کرده و تمام پروازهای مسافربری به استثنای پروازهای سازمان ملل و بعضا آژانس‌های امدادرسان این سازمان ملل را باز گذاشته است البته تمام این پروازها با هماهنگی فرماندهی ائتلاف عربی انجام می‌شوند.

یمن از سال ۲۰۱۴ وارد جنگ داخلی شده و عربستان نیز از مارس ۲۰۱۵ هدایت ائتلافی نظامی را با هدف سرکوب انقلاب حامیان انصارالله و روی کار آوردن دولت دست نشانده خود به رهبری عبد ربه منصور هادی برعهده گرفته است.

کد خبر 443474

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha