مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: در تحقیقات به عمل آمده ۷۰ درصد از کسانی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند، سرموقع ویزیت نمی‌شوند و این بی‌احترامی به حقوق بیماران است.

مشاور وزير بهداشت

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه هدف تمام نظام‌های سلامت، پوشش همگانی سلامت است،   افزود: در این هدف گیری مقرر شده که ایران در سال ۱۴۰۴ به پوشش همگانی سلامت برسد و همه مردم بدون هیچ تبعیضی تمام خدمات سلامت مورد نیاز را ازجمله ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان، توانبخشی، تسکین تمام مراحل زندگی و مرگ راحت بدون تبعیض و سختی مالی را دریافت کنند.

وی گفت: در نظام سلامت فقرا و محرومین باید در اولویت درمان باشند زیرا فقرا ولی نعمت ما هستند.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: مکعب سلامت بااین سوالات که چه تعداد از مردم تحت پوشش سلامت قرار دارند؟ خدمات ضرروری سلامت را تحت پوشش قرار دارند؟ و چقدر از پرداختی مردم را کاهش دادین؟ را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس امار جهانی ایران در سطح جهانی در پوشش خدمات وضعیت خوبی دارد، عنوان کرد: همچنان در حمایت مالی از مردم ضعیف بوده و از متوسط جهانی کمتر هستیم و تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم.

حریرچی  عنوان کرد: در خیلی از مواقع پزشکان حتی با بیماران ارتباط چشمی برقرار نمی کنند و برای یاداوری یک بیمار تنها با شماره تخت یا نوع بیماری وی را می شناسد که این امر شایسته ای نیست. وی تاکید کرد: افزایش تعداد تخت بیمارستان‌ها و اعضای هیئت علمی مهم است ولی تشخیص بیماری افراد در کوتاهترین زمان ممکن و کم هزینه‌ترین مقدار مهمتر است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: خیلی ناراحت کننده است که از همدان بیمار خارج شود و برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه کند، زیرا وقتی شما از پاکستان دانشجو می‌پذیرید پس باید نیروهای خوبی را تربیت کنید.

کد خبر 443456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha