مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس تعریف شدن جایگاه‌های متعدد برای عرضه آثار صنایع دستی در داخل و خارج از کشور را در رونق صنایع دستی موثر توصیف می‌کند و می‌گوید: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی، کمتر کسی در ایران توان خرید صنایع دستی را دارد و نباید از تاثیرگذاری بازارهای بین‌المللی غافل شد.

راهکارهایی برای رونق بازار2

«هادی ستایش» ارزآوری و تامین معیشت هنرمندان را از نتایج تمرکز بر بازارهای بین‌المللی عنوان می‌کند و می‌افزاید: در این صورت فعالان صنایع دستی با انگیزه بیشتری کار می‌کنند که در افزایش کیفیت محصولات نیز تاثیر چشمگیری دارد. وی از مباحث گمرکی برای حضور صنعتگران و هنرمندان در نمایشگاه‌های خارجی به عنوان چالشی بزرگ یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: شاید مسئولان بتوانند تمهیداتی در نظر بگیرند تا هنرمند در فرودگاه با مشکل اضافه بار مواجه نشود و صنایع دستی بومی ما به‌آسانی در کشورهای دیگر فروخته شود. ستایش که معتقد است تجارت چمدانی در وضعیت فعلی می‌تواند صنایع دستی فارس را از بحران خارج کند می‌گوید: با این روش، چرخه تولید در صنایع دستی فعال می‌ماند و بازارهای جهانی به روی محصولات مرغوب سنتی ایران گشوده می‌شود.

این هنرمند خاتم‌کار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گردشگران خارجی را در رونق صنایع دستی فارس موثر می‌داند و اضافه می‌کند: اگر در بسته تفریحی تورهای خارجی بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی گنجانده شود و آنها مراحل تولید را از نزدیک ببینند، برای خرید ترغیب می‌شوند.  
ستایش بر اهمیت برنامه‌ریزی برای آموزش به کودکان تاکید می‌کند و می‌گوید: در برخی کشورهای اروپایی تولید انواع صنایع دستی به کودکان آموزش داده می‌شود و حتی شرایط فروش محصولاتشان را با نظارت مسئولان فراهم می‌کنند تا از همان ابتدا با بازار فروش آشنا شوند.
وی از ضعف تبلیغات انتقاد می‌کند و می‌افزاید: صنایع دستی فارس در داخل و خارج از کشور به‌خوبی معرفی نشده است و باید با اعزام کارشناسان خبره به بازار هدف در این زمینه گام‌های موثری برداشت. ستایش ادامه می‌دهد: بسته‌بندی صنایع دستی نیز باید به گونه‌ای باشد که خریداران را تحت تاثیر قرار دهد و در بازارهای جهانی قابل‌رقابت باشد.

کد خبر 443300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha