یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نهال بلوطی که در ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی (۳ اردیبهشت ۹۷) توسط امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان درخت دوستی دو رئیس دولت در کاخ سفید کاشته شده بود، خشکید.

درخت دوستی مکرون و ترامپ خشک شد

به گزارش ایرنا، روزنامه «لو فیگارو» روز یکشنبه به نقل از منابع فرانسوی نوشت: این درخت در برابر قرنطینه تحمیلی از سوی آمریکا تاب نیاورده و خشک شده است.

چمن محلی که این نهال در آنجا کاشته شده بود، پوشیده و صاف شده است.

این نهال متعلق به جنگلی در منطقه "اِن" فرانسه واقع در شمال این کشور و ناحیه پیکاردی است؛ منطقه ای که در آن، ۲هزار سرباز آمریکایی در جنگ جهانی اول جان باختند؛ نهالی که برای نشان دادن ارتباط بین فرانسه و آمریکا بود.

این نهال در برابر قرنطینه اجرا شده از سوی آمریکا که برای محافظت از آن در برابر بیماری ها بود، تاب نیاورد.

خبرگزاری رویترز در روز دهم اردیبهشت ۹۸ (۳۰ آوریل ۲۰۱۹) نوشته بود: نهالی که سران آمریکا و فرانسه برای گرامیداشت روابط 'ویژه' دو کشور در محوطه کاخ سفید کاشته بودند، به دلیل بیماری به قرنطینه منتقل شده است.

عکاسانی که اخبار کاخ سفید را پوشش می دهند متوجه شدند نهالی که دونالد ترامپ و امانوئل مکرون ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۹۷) کاشتند، ناپدید شده است.

این نهال از جنگل «بِلو» (Belleau) فرانسه به آمریکا منتقل شده بود.

مکرون در سفر خود به آمریکا در آوریل ۲۰۱۸ (۳ اردیبهشت ۹۷) یک اصله نهال بلوط از یکی از صحنه‌های نبرد مربوط به جنگ جهانی اول در اطراف پاریس - که ارتش آمریکا در آن حمله آلمان نازی را دفع کرده بود - را به همتای آمریکایی اش هدیه کرد.

این نهال با حضور همسران دو رئیس جمهوری در مقابل دوربین‌های خبرگزاری‌های جهان در فضای سبز کاخ سفید کاشته شد.

کد خبر 443291

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha