همشهری آنلاین: پس از انتشار گزارش مبنی بر وجود مغایرت در بسته‌های اینترنتی و الزام آنان به جبران خدمات برای مشترکین، شرکت‌های مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده‌پردازی فن‌آوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل؛ این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته‌اند.

جبران مغایرت در بسته‌های اینترنتی توسط اپراتورها

یکی از مواردی که در ارائه خدمات اینترنت ثابت غیرحجمی وجود دارد، آستانه مصرف منصفانه است. حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص گفت: با توجه به این‌که شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت خدمات خود را به صورت غیرحجمی ارائه می‌کنند، این موضوع باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شود. بر همین اساس تمامی شرکت‌های ارتباطات ثابت از جمله شرکت‌های فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، ۵ تا ۸ درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار داده‌اند.

فلاح جوشقانی تاکید کرد: لازمه تحقق این موضوع، پیاده‌سازی در سیستم‌های امور مشترکین اپراتورهاست که با پیگیری رگولاتوری به طور کامل در این هفته پیاده‌سازی خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پس از اعلام رگولاتوری اکثر این شرکت‌ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی مبنی بر عدم کم‌فروشی به سازمان ارائه کرده‌اند، گفت: رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی و در برخی موارد اندازه‌گیری مجدد انجام داده است که نتایج نهایی اندازه‌گیری‌های جدید نیز طی هفته جاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

فلاح جوشقانی افزود: رگولاتوری بر اجرای الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و اپراتورها نیز به منظور جلب رضایت مشترکین و حفظ حقوق آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. مشترکین نیز درصورت مشاهده مغایرت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را در این زمینه ثبت کنند.

کد خبر 443207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha