شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
۰ نفر

محمد زارعی : رضا قوچان‌نژاد برای هواداران فوتبال ایران یادآور یک خاطره شیرین است.

قوچان نژاد

لحظه گل فراموش نشدنی او به کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴. گل حساسی  که در اوج استرس و هیجان در خاک کره به ثمر رسید و باعث صعود مستقیم به برزیل شد. بعداز آن درخشش قوچان‌نژاد در رقابت های جام جهانی و جام ملت های ۲۰۱۵ استرالیا ادامه داشت اما رفته رفته با حضور بازیکنانی مانند سردار آزمون و طارمی او دیگر جایگاه اصلی خود را در تیم ملی از دست داد.

چراکه زوج طارمی و سردار در خط حمله تیم ملی خیلی جواب داده بودند و در این بین قوچان‌نژاد یا انصاری فر هم هرزگاهی این شانس را پیدا می کردند به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شوند. قوچان‌نژاد در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دیگر جایگاه ثابتی نداشت. بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی او که از شرایط اش ناراضی به نظر می رسید به امید اینکه شاید فرصتی نصیبش شود  تا در رویداد مهم بازی کند همراه ملی پوشان عازم روسیه شد.

با این حال در جام ملت ها هم حتی فرصت یک دقیقه بازی پیدا نکرد. موضوعی که براساس گفته اطرافیان تیم ملی باعث ایجاد جر و بحث بین او کارلوس کی روش در روسیه شد. اما این پایان کار نبود گویا به دلیل رفتارهایی که قوچان‌نژاد در اردوی تیم ملی داشته کی روش او را تنبیه هم کرده؛ در نتیجه او در تمام تمرینات و اردوهای پیش از جام جهانی حاضر بود اما اجازه بازی پیدا نکرد.  

مجموعه این اتفاقات باعث شد قوچان‌نژاد بعد از بازگشت از روسیه  بدون هماهنگی با کی روش از تیم ملی خداحافظی کند. کی روش هم در بیانیه ای از زحمات او در تیم ملی تشکر کرد. بیاینه ای که به نشانه پذیرش خداحافظی او بود.

با این حال خیلی از کارشناسان تاکید می کردند خداحافظی قوچان‌نژاد از تیم ملی زود بود. حتی حسرت این موضوع بعد ا ز محرومیت مهدی طارمی در بازی مقابل ژاپن بیش از بیش احساس شد.

شاید اگر قوچانژاد بعداز جام جهانی از تیم ملی خداحافظی نمی کرد شانس زیادی داشت در در رقابت های جام ملت ها به میدان برود. به  خصوص اینکه کی روش در رقابت های جام ملت ها در هر بازی چندین تغییر در ترکیب تیم ملی داشت.

با تمامی این تفاصیل کارلوس کی روش بعداز رقابت های جام ملت ها از  تیم ملی جدا شد و ویلموتس بلژیکی جانشین او شد. ولیموتس بعداز تماشای بازی های تیم ملی در جام جهانی و جام ملت های گذشته تقریبا همان لیست کی روش را برای بازی دوستانه با سوریه و کره جنوبی دعوت کرد.

در این بین شنیده شده که ولیموتس با رضا قوچان ژاد هم تماس می گیرد تا او را دوباره به تیم ملی دعوت کند اما قوچانژاد ضمن تشکر از دعوت سرمربی جدید به او اعلام می کند فوتبالیست یکبار از تیم ملی خداحافظی می کند و من هم دیگر بعداز جام جهانی  تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم. این روزها حتی شایعه حضور او در لیگ ایران هم شنیده شده اما گوچی همچنان دنبال رویاهایی در خارج از ایران می گردد.

کد خبر 443125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha