همشهری آنلاین: وزیر خارجه آلمان طی سخنانی در پایتخت عراق از تلاش کشورهای اروپایی برای کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا با توجه به حساسیت های کنونی در منطقه خاورمیانه سخن گفت.

هایکو ماس

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آلمان روز شنبه از ورود «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به بغداد در نخستین روز سفر منطقه‌ای وی به خاورمیانه خبر داد.

بر این اساس ماس طی سخنانی در پایتخت عراق با تاکید بر لزوم رفع تنش‌ها و دعوت طرف‌ها به آرامش و خویشتنداری گفت: در چنین شرایط حساسی محاسبات اشتباه، سو تفاهم‌ها و اقدامات تحریک آمیز می‌تواند پیامدهای پیش بینی نشده‌ای به دنبال داشته باشد.

به گفته وی افزایش تنش‌ها در هفته‌های اخیر کشورهای اروپایی را که در همسایگی خاورمیانه هستند بر آن داشته تا وارد میدان شده و برای رفع سو تفاهم‌ها و تنش زدایی اقدام کنند.

وزیر خارجه آلمان افزود: ما نه تنها باید از گفت وگو استقبال کنیم بلکه باید آن را در شرایطی که مسائلی متضاد و برای سالیان متمادی درگیری وجود دارد، هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: ما اروپایی‌ها بر این باوریم که حفظ توافق هسته‌ای ایران ارزش آن را دارد که تمام تلاش خود را به کار گیریم.

طبق این گزارش ماس قرار است در بغداد با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار و در خصوص راه‌های برون رفت از وضعیت بحرانی فعلی در منطقه گفت وگو کند.

تارنمای وزارت خارجه آلمان در مطلبی با اشاره به آغاز سفر منطقه‌ای «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور از شب گذشته، اعلام کرد وی روز دوشنبه در تهران با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.

بر این اساس سفر ماس به تهران نشانه‌ای از تلاش‌های برلین، پاریس و لندن برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیر خارجه آلمان در این سفر علاوه بر تاکید بر لزوم حفظ و اجرای تعهدات برجام از سوی ایران، به دنبال رایزنی برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه است.

کد خبر 443123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha