مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: پیشنهادی از جانب وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری به دولت داده شده تا خودروهای کارکرده‌ای که کمتر از ۳ سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند در ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده قرار گیرند.

تاكسي

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در ناوگان تاکسیرانی انباشت فرسودگی بسیاری داریم، گفت: ۱۵۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده‌اند که تا پایان سال ۹۸ این تعداد به ۱۹۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

او ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های بسیار توانستیم ۱۰ هزار سهیمه تاکسی از شرکت خودروساز بگیریم که البته آن هم منوط به ایجاد برخی شرایط است بنابراین لازم است که از ظرفیت‌های دیگر در این حوزه استفاده شود تا از انباشت فرسودگی کاسته شود. یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از خودروهای کارکرده موجود است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارکرده‌ای که کمتر از ۳ سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند در ناوگان مورد استفاده قرار گیرند؛ به طوری که مالکان تاکسی‌های فرسوده به ازای اسقاط تاکسی فرسوده، می‌توانند خودروی کارکرده‌ای را با آن مشخصات رنگ کنند و پلاک آن را به "ت" تغییر دهند و وارد ناوگان تاکسیرانی کنند.

او گفت: این طرح در دولت در حال بررسی است و امیدواریم با تایید آن پتانسیل خوبی برای کاهش انباشت فرسودگی ایجاد شود. هر خودرویی امکان این را ندارد که به تاکسی تبدیل شود؛ شورای عالی ترافیک شهرهای کشور نیز شرایط خاصی برای ناوگانی که می‌توانند پلاک تاکسی اخذ کنند، مشخص کرده است. مثلاً ابعاد خودرو یکی از آن ویژگی‌هایی‌ست که مسافر بتواند راحت در تاکسی بنشیند و به همین جهت خودروی پراید به دلیل نامناسب بودن ابعاد خودرو از ناوگان تاکسیرانی حذف ش.  همچنین شرایط دیگری نیز از جمله حجم موتور برای این ناوگان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 443036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha