جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

استراماچونی برای قرارداد با استقلال ضمانتنامه بانکی خارجی خواسته است

فوتبال

ماجرای انتخاب سرمربی جدید استقلال پیچیده‌تر از قبل شده و با اتفاقاتی که در چند روز گذشته رخ داد، بعید به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها به زودی جانشین وینفرد شفر را انتخاب کنند. این در حالی است که مسئولان استقلال پیش‌تر اعلام کرده بودند که نام سرمربی جدید را ۱۳ یا ۱۴ خرداد اعلام خواهند کرد.

دو روز پیش اما امیرحسین فتحی و دوستانش در بیانیه ای عجیب به طور ضمنی اعلام کردند که قرار نیست استراماچونی به استقلال بیاید. آنها پس از شایعات مختلفی که در این چند روز در خصوص حاشیه‌های شخصی استراماچونی ایجاد شد، خواسته های مربی جوان ایتالیایی که همراه با همسرش می‌خواست راهی ایران شود را خارج از خط قرمزهای نظام چمهوری اسلامی اعلام کردند. در بخشی از بیانیه استقلال آمده بود: «احترام به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ شأن و اعتبار استقلال به عنوان باشگاهی که دارای قدمت و افتخارات بسیار و میلیون‌ها هوادار است، خط قرمز بوده که برای جذب مربی جدید به هیچ وجه قابل معامله نمی‌باشد. »

این جمله عجیب که سوژه شبکه های اجتماعی شده حالا ابهام‌ها را بیشتر کرده و همه می‌خواهند فتحی اعلام کند این خواسته های خلاف منافع نظام، مربوط به چه مسائلی است. این در حالی است که شرایط مالی باشگاه استقلال هم چندان مناسب نیست و حتی یکی از مسئولان این باشگاه در هفته گذشته به خبرنگار همشهری خبر داد که با این وضعیت، حتی امکان دارد که استقلال از گزینه خارجی عبور کرده و به سمت مربی ایرانی برود.

  • ضمانت بانکی

مواضع مسئولان استقلال هم در این زمینه متفاوت است ولی روز گذشته یک منبع آگاه در باشگاه استقلال به خبرنگار همشهری خبر داد که اصلی‌ترین موضوع در طولانی شدن مذاکرات این باشگاه با استراماچونی به مسائل مالی مربوط می‌شود. ظاهرا استراماچونی از باشگاه استقلال برای دریافت حق و حقوقش، خواهان تضمین و وثیقه بانکی شده است. استراماچونی به استقلالی‌ها گفته که آنها در این زمینه باید ضمانت‌نامه بانک خارجی به او ارئه دهند و همین موضوع باعث شده تا در مذاکرات طرفین چالش‌هایی به وجود بیاید.

از طرفی روز گذشته برخی از سایت‌های خبری هم خبر دادند که  مدیران استقلال از سه چهار روز پیش به این یقین رسیده بودند که استراماچونی هدایت این تیم را نخواهد پذیرفت و به همین دلیل بدون اتلاف وقت مذاکره با گزینه های دیگر را آغاز کرده اند. به گفته برخی منابع خبری باشگاه استقلال مربیان دیگری را مد نظر قرار داده که یکی از آنها ماسیمو کاررا سرمربی سابق اسپارتاک مسکو است که نامه ای هم برای آغاز مذاکرات به او ارسال شده است. همینطور مربیان دیگری نیز مد نظر باشگاه هستند.

  • تناقض روز؛ پست خطیر به نشانه توافق؟

علی خطیر معاون باشگاه استقلال که علاقه زیادی دارد مربی خارجی برای استقلال بیاورد، با انتشار عکسی در اینستاگرام، خبر از توافق با مربی جدید این تیم داده است. خطیر برخلاف دیگر افراد حاضر در باشگاه استقلال علاقه زیادی به مربی خارجی دارد و فرهاد مجیدی هم با انتشار پستی در اینستاگرام، انتقادات زیادی به خطیر کرد و نوشت:«بعضی از افراد زیرمجموعه آقای فتحی با عوام فریبی می‌خواهند خود را چهره مقبول نشان دهند اما در پشت پرده با حماقت خود به باشگاه استقلال ضربه می‌زنند. من برای سرمربیگری در تیم محبوبم عجله‌ای ندارم و برای رسیدن به نیمکت استقلال دست به کارهای کثیفی که دیگران انجام دادند، نزدم و نخواهم زد. »

نکته جالب در توافقی که هنوز رسمیت ندارد، عدم اعلام آن از سوی وبسایت باشگاه و انتشار آن از سوی کانال های دیگری است که به علی خطیر متصل هستند. این مساله کم سابقه ای است که اگر خبری درباره توافق با یک گزینه برای سرمربی گری وجود داشته باشد، باید در ابتدا در سایت باشگاه منتشر شود و رسانه ای مانند اینستاگرام جایی برای انتشار این اخبار نیست. به ویژه آنکه اخبار در هاله ای از ابهام باشند و در خود نشانه هایی ازعدم هماهنگی میان ارکان باشگاه را پنهان کرده باشند. آنچه مشخص است اختلاف نظرهای شدید و باندهای رسانه ای که هر یک از طرفین دعوا برای خودش دست و پا کرده است اوضاع تیم را آشفته تر از قبل کرده و معلوم نیست کدام خبر را باید باور کرد. وقتی منزوی می گوید درباره باشگاه از فتحی و خطیر سوال کنید و من از چیزی خبر ندارم معلوم است که وضعیت آبی ها بدجوری قرمز شده!

کد خبر 443006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha