همشهری آنلاین: اولین مرکز تحقیقاتی کاردیوآنکولوژی آسیا در ایران ایجاد می‌شود.

قلب

به گزارش ایرنا، اولین مرکز تحقیقاتی کاردیوآنکولوژی در آسیا به زودی به صورت رسمی در مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی تهران ایجاد می‌شود، پیش از این کلینیک بیماران کاردیوآنکولوژی نیز برای اولین بار در ایران، از دو سال پیش در این مرکز افتتاح شده است.

عضو هیأت علمی بیمارستان شهید رجایی تهران که مسئولیت راه اندازی مرکز تحقیقاتی کاردیوآنکولوژی را دارد، در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: اقدامات لازم برای ایجاد این مرکز از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده و شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به زودی مجوز راه اندازی این مرکز تحقیقاتی را صادر خواهد کرد.

دکتر «آذین علی زاده اصل» اظهار امیدواری کرد که به زودی مرکز تحقیقاتی کاردیوآنکولوژی در مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی بازگشایی شود.

وی گفت: مرکز تحقیقاتی کاردیوآنکولوژی علاوه بر خدمات درمانی گام پژوهشی مهمی در جهت پیشگیری، شناخت و درمان عوارض قلبی در بیماران سرطانی برداشته است، پژوهش بر روی عوارض سرطان‌ها و داروهای شیمی درمانی و پرتودرمانی بر روی سیستم قلبی - عروقی و اقدامات پیشگیرانه برای این عوارض (در رأس آنها نارسایی قلبی) و همچنین درمان عوارض ایجاد شده از مهمترین اقدامات این مرکز است که قدم بزرگی برای حفظ سلامتی بیماران سرطانی است.

وی به انجام رجیستری بیماران سرطانی از نظر احتمال ایجاد عوارض قلبی - عروقی اشاره کرد و گفت: این کار با همکاری هشت مرکز درمانی در حال انجام است و تاکنون اطلاعات ۳۰۰ بیمار ثبت شده است.

علیزاده اصل ادامه داد: با توسعه فیزیکی بیمارستان که در آینده نزدیک انجام می‌شود، بخشی به کاردیوآنکولوژی اختصاص خواهد یافت تا ضمن انجام کارهای پژوهشی، خدمات درمانی بهتری به این دسته از بیماران ارائه شود.

وی بر لزوم پذیرش فلوشیپ در رشته کاردیوآنکولوژی تاکید کرد و گفت: در صدد هستیم تا دوره‌های کوتاه مدت و سپس دوره فلوشیپ در رشته کاردیوآنکولوژی در بیمارستان شهید رجایی تعریف شود.

علیزاده اصل بر لزوم توسعه این مرکز در کشور تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد این مراکز باید در تمامی استان‌ها ایجاد شود، ما با آموزش به رزیدنت‌ها و فلوشیپ های این مرکز در تلاش هستیم، نیروهای لازم برای ایجاد مراکز در استان‌ها را فراهم کنیم تا بتوان خدمات مطلوبی به این دسته از بیماران ارائه کرد.

کد خبر 442988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha