جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ که مهم‌ترین رویداد صنعت بازی است ۲۱ خرداد شروع می‌شود.

E3 2019

اگر از یک گیمر در باره بزرگ‌ترین رویداد دنیای بازی سوال بپرسید، از نمایشگاه یاد می‌کند. مهم نیست کجا دنیا این رویداد برگذار شود ملت همیشه حاضرند در صحنه.

امسال احتمالا متفاوت‌ترین رویداد را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم. به این دلیل که دو کمپانی EA و Sony در این نمایشگاه شرکت نمی‌کنند.

الکترونیک آرتز اعلام کرد که بازی‌های جدید خود را به‌صورت یک برنامه زنده نشان می‌دهد. احتمال می‌رود که سونی قبل از این نمایشگاه یک قسمت از برنامه اینترنتی State of Play را منتشر کند و چیزهای جدیدی نشان دهد.

امسال شاید، شاید آخرین E۳ برای کنسول‌های نسل هشتم باشد. البته این فقط یه فرضیه است، باید ببینیم که در این نمایشگاه اطلاعاتی از کنسول‌های جدید ارائه داده می‌شود یا نه.

  • اکترونیک آرتز – ۱۷ خرداد

الکترونیک آرتز اعلام کرد که از تاریخ ۱۷ خردادماه برنامه زنده خود را شروع می‌کند و این روند تا ۲۱ خردادماه ادامه خواهد داشت. مانند هرسال، احتمالا اولین بازی Fifa ۲۰۲۰ خواهد بود که به گفته سازنده های این بازی توسعه زیادی در تاکتیک‌ها و روند بازی وجود آمده است.

این شرکت در برنامه‌های زنده مختلف قصد دارد بازی‌های جدید خود مانند Star Wars Jedi: Fallen Order را معرفی کند. در جوایز بازی های ویدیویی امسال یک تیزری از بازی Dragon Age ۴ دیدیم که ممکن از این بازی در این نمایشگاه تریلری شاهد باشیم.

  • مایکروسافت – ۲۰ خرداد

مایکروسافت به احتمال زیاد بزرگ‌ترین کنفرانس نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ را برگزار خواهد کرد. زمان برگزاری کنفرانس مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۹ هم شب ۲۰ خردادماه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد است. شایعه شده که مایکروسافت در نمایشگاه امسال کنسول‌های جدید معرفی می‌کند.

دو کنسولی که با اسم رمز «لاکهارت» و «آناکوندا» شناخته می‌شوند و قرار است مدل بعدی دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس باشند. البته شایعه شده که مایکروسافت معرفی کاملی از این کنسول‌ها نخواهد داشت و فقط اطلاعات اولیه از این کنسول‌ها منتشر می‌شود. گفته شده ساختار کنسول‌های جدید مایکروسافت بسیار نزدیک به کنسول جدید سونی خواهد بود.

شایعات می‌گویند که مایکروسافت خود کنسول را در این نمایشگاه نشان نمی‌دهد و تنها ساخت آن‌ها را رسما تایید خواهد کرد. برخی از اطلاعات سخت‌افزاری این کنسول‌ها مانند قدرت به ترافلاپس، میزان رم، میزان پهنای باند، مدل CPU، هارد SSD و Ray-Tracing از جمله چیزهایی خواهند بود که درباره کنسول‌های جدید مایکروسافت می‌شنویم.

 استفاده از حافظه SSD سرعت اجرای بازی‌ها را بسیار بیشتر می‌کند و تکنولوژی Ray-Tracing هم گرافیک کنسول‌ها را بالا می‌برد و رندر بازی‌ها کیفیت بیشتری پیدا می‌کنند. قبلا مشخص شده بود که کنسول‌های جدید مایکروسافت توسط AMD ساخته شده است.

 مایکروسافت در نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ از سرویس استریم بازی Project xCloud هم رونمایی خواهد کرد.   سرویس استریم بازی این شرکت قرار است روی پلتفرم‌های موبایل، تبلت، تلویزیون و هر وسیله دیگری کار کند. این سرویس می‌تواند بازی‌های کنسولی را روی هر دستگاهی اجرا کند.

 گفته شده این سرویس در ۱۴۰ کشور دنیا در دسترس خواهد بود. حتی سرویس استریم Project xCloud از طریق کنسول‌های جدید ایکس باکس هم قابل استفاده است.

کنفرانس مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۹ با نمایش بازی‌های جدید همراه خواهد بود. بازی Halo: Infinite با گیم‌پلی جدید به نمایش در می‌آید. گفته شده این بازی در سال ۲۰۲۰ راهی بازار می‌شود. بازی Gears ۵ هم در این رویداد نشان داده و گیم‌پلی کامل این بازی به نمایش در می‌آید که شامل قسمت داستانی و قسمت چند نفره است.

 از دیگر بازی‌های حاضر در مراسم مایکروسافت می‌توان به Cyberpunk ۲۰۷۷ اشاره کرد. اولین نمایش این بازی هم سال گذشته در کنفرانس مایکروسافت انجام گرفت و حالا تریلر جدیدتری از این بازی نشان داده و شاید هم تاریخ انتشار آن هم مشخص شود.

  • اسکوئر انیکس – ۲۱ خرداد

شرکت اسکوئر انیکس برای دومین سال متوالی در نمایشگاه E۳ حضور دارد. کنفرانس این شرکت در روز ۲۱ خردادماه ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح برگزار می‌شود. بعید نیست گیم‌پلی جدید از نسخه بازسازی شده Final Fantasy VII را مشاهده کنیم. هنوز نمی‌دانیم این شرکت چه بازی‌هایی را نشان می‌دهد.

  • نینتندو – ۲۱ خرداد

نینتندو در حالی به نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ می‌آید که برنامه زنده یا کنفرانس ندارد. این شرکت همیشه یک برنامه از پیش ضبط شده به مدت یک ساعت یا بیشتر را منتشر می‌کند. در برنامه نینتندو قطعا بازی‌های این شرکت و شاید مدل‌های جدید سوییچ نشان داده شوند. این برنامه روز ۲۱ خردادماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب پخش می‌شود.

  • یوبی‌سافت – ۲۱ خرداد

ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز ۲۱ خرداد هم کنفرانس یوبی‌سافت برگزار می‌شود. یوبی‌سافت همین چند هفته پیش قسمت جدید از مجموعه بازی‌های Ghost Recon را نشان داد و حتی اعلام کرد که عرضه بازی Skull & Bones هم به تاخیر افتاده است.

یوبی‌سافت اعلام کرد که تا قبل از فروردین‌ماه سال گذشته سه بازی جدید راهی بازار می‌کند که هنوز کسی از آن‌ها با خبر نیست. این شرکت تایید کرده بود که در سال ۲۰۱۹ قسمت جدید Assassin’s Creed راهی بازار نمی‌شود. شایعه شده که Watch Dogs ۳ یکی از این بازی‌ها خواهد بود.

  • بتسدا  – ۲۰ خرداد

شرکت بتسدا در تاریخ ۲۰ خردادماه ساعت ۵ صبح کنفرانس خواهد داشت. این شرکت سال گذشته بازی‌هایی از جمله The Elder Scrolls ۶ و Starfield را معرفی کرد. هنوز نمی‌دانیم که این شرکت بخش‌های جدیدی از این بازی‌ها نشان می‌دهد یا خیر.

منبع: techradar

کد خبر 442886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha