همشهری آنلاین: از قدیمی‌ترین دست نوشته و وصیت نامه امام خمینی (ره) به همراه آثار اهدایی ایشان به موزه حضرت امام رضا (ع) رونمایی شد.

رونمایی از آثار اهدایی امام راحل (ره) در موزه حرم امام رضا (ع)
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه در بین این آثار نفیس، کهن‌ترین دست نوشته حضرت امام راحل (ره) قرار داردگفت: این دست نوشته، قدیمی‌ترین پیام مبارزاتی ایشان و نخستین سند مکتوب انقلاب است که در ۱۱ جمادی الاول ۱۳۶۳ هجری قمری همزمان با ۱۴ اردیبهشت ۱۳۲۳ هجری شمسی در قم نوشته شده و در کتابخانه و موزۀ وزیری یزد، از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: این دست نوشته در پی دیدار مرحوم حجت الاسلام و المسلمین وزیری، واقف کتابخانه وزیری با حضرت امام خمینی (ره) در اردیبهشت ۱۳۲۳ صورت گرفته که امام خمینی (ره) در این دیدار، به درخواست مرحوم وزیری مطلبی را در دو صفحه برای ایشان نوشتند.
وی گفت: محور بیانات حضرت امام در این دست نوشته، اتحاد در مقابل تفرقه زدگی در کشور، تمدن سازی، قیام علیه حکومت طاغوتی و نجات دین از اضمحلال است که نشان دهنده پیش زمینه فکری، عمق تفکر و اندیشه والای حضرت امام پیش از واقعه انقلاب است.
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: یکی از آثار اهدایی حضرت امام خمینی (ره) قرآن راوندی است که از قرآن‌های نفیس گنجینه رضوی محسوب می‌شود و در سال ۵۸۶ هجری قمری توسط " احمد بن محمدبن علی راوندی" کتابت و در سال ۸۵۷ قمری توسط "نجم الدین محمدبن علی بن سلیمان" تذهیب شده است.
حسینی افزود: دیگر آثار اهدایی شامل وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام خمینی (ره) مربوط به سال ۱۳۶۱، مجموعه‌ای غنی شامل ۹۰۰ برگ سند مکتوب شامل اعلامیه‌ها، پیام‌ها، متن مصاحبه‌ها با روزنامه‌های خارجی، متن سخنرانی‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و فرامین معظم له در زمان رهبری ایشان تا ۱۳۶۸، مجموعه‌ای شامل بیش از ۸۰۰ قطعه عکس از تصاویر امام خمینی (ره) از دوران نوجوانی و جوانی تا سال‌های حضور امام در قم و نجف برای تحصیل و مبارزات، سخنرانی در مدرسۀ فیضیه و مجاهدت در تبعید نجف و پاریس تا بازگشت شکوهمندانه به ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ است که در گنجینه رضوی نگهداری می‌شود.
وی گفت: سند سجلی حضرت امام خمینی (ره) و تابلوی نقاشی تمثال ایشان به سبک پرتره روی زمینه مخمل مشکی نقاشی شده با قابی از خاتم پُرکار از دیگر آثار مرتبط با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که در این آئین از آن‌ها رونمایی شد.
کد خبر 442737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha