همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا که به لندن سفر کرده است، در ضیافت نهار ملکه بریتانیا شرکت کرد و قرار است که با نخست‌وزیر بریتانیا نیز ملاقات کند. او پیش از ورود به لندن با چند پیام توئیتری به شهردار لندن حمله کرده بود.

ترامپ

روز دوشنبه، ۱۳ خرداد (سوم ژوئن) دونالد ترامپ و همسرش ملانیا برای یک دیدار رسمی سه‌روزه وارد لندن شدند. آنها در فرودگاه مورد استقبال جرمی هانت، وزیر امور خارجه برتانیا، و سفیر آمریکا در لندن قرار گرفتند.

ترامپ‌ و همسرش در ضیافت نهار ملکه الیزابت در کاخ بکینگهام شرکت کردند و سپس برای ادای احترام به قربانیان جنگ، تاج گلی بر مزار "سرباز گمنام" در "وست‌مینستر ابی" نهادند.

برنامه روز دوشنبه میهمانان آمریکایی با ملاقات شاهزاده چارلز و همسرش کامیلیا ادامه می‌یابد و پس از آن در کاخ بکینگهام ضیافت شامی به افتخار آنها برگزار خواهد شد.

دیدار با نخست‌وزیر ترزا می در روز سه‌شنبه صورت خواهد گرفت.

احتمال می‌رود که ترامپ با بوریس جانسون، وزیر پیشین امور خارجه بریتانیا که از طرفداران سرسخت برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است دیدار و گفت‌وگو کند.

  • اتهام دخالت در امور داخلی بریتانیا

اظهارات رئیس جمهوری ایالات متحده در باره برگزیت پیش از سفرش به لندن بحث‌برانگیز شده بود. 

او در مصاحبه‌ای با " ساندی تایمز" که روز یکشنبه منتشر شد از دولت بریتانیا خواسته بود در مذاکرات با اتحادیه اروپا سخت‌گیرتر باشد. او توصیه کرده است: «اگر نتوان به توافق مناسبی دست یافت باید به مذاکره پایان داد».

ترامپ همچنین پیشنهاد داده است که بوریس جانسون ریاست دولت بریتانیا را به عهده بگیرد. ترزا می به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات برگزیت از مقام خود استعفا داده و قرار است که روز جمعه از ریاست حزب حاکم نیز کناره‌گیری کند.

دونالد ترامپ علاوه بر این توصیه کرده است که دولت بریتانیا نایجل فاراژ، از هواداران سرسخت برگزیت را نیز در مذاکرات با اتحادیه اروپا شرکت دهد.

جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا، اظهارات ترامپ در باره برگزیت را "دخالت غیر قابل قبول" در امور داخلی بریتانیا خواند.

  • حمله به شهرداران لندن و نیویورک

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از ورود به لندن با انتشار پیامی توئیتری به‌شدت از صادق‌ خان شهردار پایتخت انگلستان انتقاد کرد و او را "یک بازنده کامل" خواند.

او همچنین نوشت که صادق خان فرد کاردانی نیست و با رئیس جمهور ایالات متحده رفتار "بد و احمقانه‌ای" داشته است.

ترامپ در پیام دیگری نوشت، شهردار لندن او را یاد همتای نیویورکی خود، بیل دبلاسیو، می‌اندازد. او دبلاسیو را "بسیار احمق و بی‌صلاحیت" توصیف کرد.

سخنگوی خان انتقادهای ترامپ را بی‌اساس خواند و گفت، این گونه "رفتار بچگانه" در شان رئیس جمهور ایالات متحده نیست.

صادق خان روز یکشنبه در هفته‌نامه "آبزرور" ضمن انتقاد از رفتار "نقاق‌برانگیز" ترامپ نوشته بود که رئیس جمهوری آمریکا نمونه "بسیار بد" سیاستمداران راست‌گرایی است که در سرتاسر جهان در حال رشد هستند.

  • شیوه دست دادن

رئیس‌جمهوری آمریکا که به جنجال‌آفرینی در سفرهای خارجی معروف است، ظهر دوشنبه در دیدار رسمی با ملکه انگلیس دست او را به شکلی غیرمتعارف فشرد که این موضوع در رسانه‌های انگلیسی خبرساز شد.

ترامپ و همسرش ملانیا که به دعوت رسمی ملکه الیزابت به انگلیس سفرکرده‌اند، برای شرکت در ضیافت ناهار سلطنتی به کاخ باکینگهام رفته‌اند. ترامپ در اولین برخورد با ملکه انگلیس برخلاف پروتکل‌های تشریفات دست او را به حالت مشت زدن فشرد و لحظاتی بعد برای ورود به داخل کاخ، دستش را نزدیک شانه ملکه آورد.

کد خبر 442723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha