همشهری‌آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران مجموعه اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.

نماز

به گزارش شهرنوشت  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر به اهم اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: سازمان زیباسازی برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص هویت‌بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغی موجود انجام خواهد داد.

او افزود: رسیدگی به فضای سبز داخل و اطراف مصلی برای برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر، گل‌آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی (ره)، نظارت و هماهنگی عملیات نظافت و پاکیزه سازی در قبل، حین و پس از مراسم و تامین نیروهای کارگری و استقرار ماشین آلات مورد نیاز در محل های تعیین شده، استقرار نیروهای آتش نشان به همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف مصلی، انجام بازدیدهای مستمر برای شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن و... از جمله برنامه‌های حوزه معاونت خدمات شهری است.

یزدانی تصریح کرد: خدمات‌رسانی ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون رایگان در ۶ مسیر از ساعت ۵ صبح روز عید فطر، به کارگیری ۶۳۷ دستگاه اتوبوس در ۲۱ مبدا (شامل میادین، پایانه ها، مساجد، شهرک های منتخب و...)، استقرار ۱۱۳دستگاه اتوبوس در میادین، پایانه ها و محلات منتخب به منظور انتقال نمازگزاران به مصلی و برگشت آنان به مبادی اولیه مبادی سرویس رسانی به نمازگزاران برای عزیمت به سمت مصلی، اختصاص ۲۹۲ دستگاه اتوبوس به ارگان‌ها، مساجد و ستاد اقامه نماز جمعه، دپو ۲۳۲ دستگاه اتوبوس از شب قبل روز عید در بلوار آفریقا به منظور انتقال نمازگزاران بعد از اتمام نماز، به کارگیری ۱۵خط عبوری از معابر پیرامون مصلی به تعداد ۲۸۳ دستگاه اتوبوس، کاهش هدوی خط یک به ۴ دقیقه از ساعت ۵:۳۰ صبح روز عید سعید فطر تا پایان مراسم، رایگان بودن تمامی خطوط از ساعت ۵:۳۰ صبح روز عید سعید فطر تا پایان مراسم، پیش بینی ارسال قطار فوق‌العاده در کلیه خطوط با عنایت به میزان تقاضا و در صورت تراکم مسافر و ... از اهم اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

او در ادامه به تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پرداخت و گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در جوار محل برگزاری نماز عید سعید فطر، اهدای بسته فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدای شاخه گل به نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره)، برگزاری جشن عید سعید فطر در بوستان‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی مناطق ۲۲ گانه و فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری در بوستان‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی مناطق ۲۲ گانه نیز از جمله برنامه‌های این معاونت است.

یزدانی با بیان این که هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ برای تمهیدات ترافیکی انجام شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی‌های لازم با اختصاص پارکینگ‌هایی با ظرفیت‌های مختلف دیده شده است.

به گفته معاون شهردار تهران آذین‌بندی داخل و پیرامون مصلی، شست‌وشوی معابر و کلیه المان‌های شهری داخل و بیرون از مصلی، استقرار اکیپ‌های اجرایی جمع‌آوری پسماند در داخل و اطراف مصلی برای پاکسازی محدوده (قبل، حین و پس از مراسم) و ... توسط منطقه ۷ انجام می‌شود.

یزدانی استقرار ۵ دستگاه آمبولانس، پزشک و تکنسین فوریت‌های پزشکی در محل تعیین شده، استقرار عوامل و خودروهای یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان در اطراف مصلی در راستای حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان و بساط گستران وجود دارد، چاپ و نصب بنر برای هدایت مسیر نمازگزاران و همچنین اطلاع‌رسانی انسدادها و... توسط معاونت ترافیک مناطق ۳، ۶ و ۷، برپایی ایستگاه صلواتی برای توزیع مهر و دعای قنوت توسط سازمان بسیج شهرداری تهران و ... را از دیگر اقداماتی دانست که هم‌زمان با برگزاری نماز عید سعید فطر انجام می‌شود.

کد خبر 442547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha