همشهری آنلاین : معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح امین موقت برای فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «امین موقت» براي كودكان بدسرپرست در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی کوهی اظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مراکز شبه خانواده در سال‌های قبل به صورت اردوگاهی بود اما امروزه به سمت و سوی رفته که با الگوهای کاملاً توسعه یافته در کشورهای پیشرفته مطابقت داده شده‌اند.

وی افزود: از ۱۰ سال پیش با کمی سازی به صورت واحدهای با محوریت و تراکم کمتر سعی شده شرایطی شبیه خانواده‌های عادی برای کودکان تحت پوشش در نظر گرفته شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد در این مراکز آسیب‌های روحی بر کودکان کمتر است و حاشیه امنی برای تربیت و نگهداشت آنها از بستر آسیب‌های اجتماعی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در مراکز نگهداری برای هر کودک یک پرونده تحصیلی، یک پرونده بهداشتی و یک پرونده تربیتی و مراقبتی تشکیل شده است که رفتارهای کودکان در آن به صورت روزانه ثبت می‌شود.

کوهی عنوان کرد: با توجه به اینکه اختلالات رفتاری چه در خانواده‌ها و چه در افراد بی سرپرست ممکن است وجود داشته باشد اما در این مراکز هر روز از این کودکان رصد می‌شوند و توسط روان شناس، مربی و… مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: چنانچه اختلال به نحوی باشد که نیاز به درمان باشد با استفاده از منابع حمایتی درمانی و آموزشی در خارج از کشور مراکز نگهداری مثل روانپزشک، مشاور و… اقدام خواهد شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از ویژگی های این مراکز این است که در کنار رشد طبیعی آنها را مسئولیت پذیر تربیت می‌کنیم گفت: طی ۱۰ سال گذشته آمار قابل قبولی در کشور داشتیم و جزو رده‌های اول تا پنجم کشور از نظر کیفیت ارائه خدمات، عاقبت به خیری، موفقیت و توانمند سازی کودکان کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث متقاضی نداشتن کودکان بدسرپرست و معلول بسیار مهم است گفت: این مساله باید حل شود، زیرا همان‌طور که گفته شد حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کودک در مراکز بهزیستی نگه داشته می‌شوند و در حسرت داشتن خانواده به سر می‌برند.

کوهی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ خانواده فرزند پذیر پشت نوبت داریم و از این بابت مشکلی نداریم، ادامه داد: در حال حاضر اکثر متقاضیان خواهان بچه‌های بی‌سرپرست هستند و تمایلی به سرپرستی معلولان و کودکان بد سرپرست ندارند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: به این منظور به وسیله طرح «امین موقت» می‌توانیم این مساله را حل کنیم و سرپرستی این کودکان را تا مشخص شدن وضعیت واگذار کنیم.

وی گفت: در این طرح متقاضیانی که از تمکن مالی اولیه‌ای برخوردارند می‌توانند کودکانی را تحت سرپرستی موقت قرار دهند تا شرایط بازگشت کودک به خانواده خود فراهم شود.

کوهی خاطر نشان کرد: در قانون جدید شرایط پذیرش فرزندخواندگی بسیار تسهیل شده است و کسانی که متقاضی هستند به راحتی می‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.

کد خبر 442427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha