دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

تعداد کودکان‌کار در منطقه ۲۱ رو به افزایش است. شلوغی خیابان‌ها باعث شده تا این کودکان برای کسب درآمد بیشتر به معابری مانند تقاطع بلوار گلها و بلوار لاله یا چهارراه صدف رفته و از ترافیکی که اغلب پشت چراغ قرمز به‌وجود می‌آید استفاده کنند.

کودکان کار

در چنین شرایطی، تاکنون در منطقه ۲۱ برنامه خاصی برای حمایت از این کودکان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب وجود نداشت. خانه پرتو منطقه که در بوستان شهدای گمنام فعالیت می‌کرد، چند سال قبل تعطیل شد و خلأ چنین مرکزی در منطقه ۲۱ به شدت احساس می‌شد. سرانجام خانه پرتو جدید منطقه ۲۱ که از یک‌ماه قبل فعالیتش را در بوستان سپید تهرانسر آغاز کرده بود به شکل رسمی افتتاح شد.


در این مرکز که هر روز از صبح تا عصر فعال است علاوه بر وعده‌های غذایی ناهار و شام، خدماتی مانند کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های ورزشی به کودکان‌کار ارائه می‌شود. «نرگس مصطفوی» رئیس اداره آسیب‌های منطقه ۲۱ می‌گوید: «تاکنون ۴۰ کودک‌کار در منطقه شناسایی شده‌اند و برای آنها تشکیل پرونده داده‌ایم که با راه‌اندازی مجدد مرکز پرتو پیش‌بینی می‌شود تعدادکودکان تحت پوشش افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه در مرکز پرتو محدودیت فضا داریم، در صورت افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان، بخشی از خدمات در سراهای محله به کودکان‌کار ارائه خواهد شد. این کودکان هر زمان که بخواهند به مرکز پرتو رفت‌وآمد می‌کنند. خانواده‌های این کودکان هم شناسایی شده و خدمات مددکاری دریافت خواهند کرد. » 

مرکز پرتو در محله تهرانسر، خیابان نفت جنوبی، داخل بوستان سپید واقع شده است.  

کد خبر 441868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha