یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به علت ادامه بارندگی‌ها در بیشتر نقاط کشور و شدت آنها در برخی مناطق کوهستانی احتمال بروز سیلاب ناگهانی به ویژه در ارتفاعات وجود دارد و هموطنان باید برای تردد از این مناطق مراقب باشند.

احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها در برخی مناطق کوهستانی

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی روز یکشنبه گفت‌: امروز (۵ خرداد) در بیشتر مناطق نیمه غربی بارش‌های پراکنده خواهیم داشت، در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب هم استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و هرمزگان نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی گفت: فردا در سواحل خزر به ویژه شرق سواحل، شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش داریم و در استان‌های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی فارس، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد، در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده‌ پیش‌بینی شده و از روز سه‌شنبه تا پایان هفته همچنان ناپایداری‌ها را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش‌هایی خواهیم داشت، در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که بیشترین بارش‌ها روز سه‌شنبه به استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان مربوط می‌شود و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق شمال استان‌های مرکزی، قم، خراسان رضوی و خراسان شمالی این شرایط را دارند، روز پنج‌شنبه شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال اصفهان بارش‌ها بیشتر خواهد بود که احتمال سیلاب ناگهانی در این مناطق به ویژه مناطق کوهستانی وجود دارد.

رفیعی گفت: از روز دوشنبه کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه را در سواحل خزر خواهیم داشت و چهارشنبه و پنج‌شنبه هم در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

  • وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر پیش‌بینی شده است، در اوایل شب و بعد از ظهر گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه و کمینه دمای آن ۲۴  درجه خواهد شد اما از فردا تا سه روز آینده شاهد کاهش تدریجی سه درجه‌ای دما در پایتخت خواهیم بود.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه بالای صفر و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند، بعد از آن شهرهای قم و بندرعباس با دمای ۳۹ درجه بالای صفر در رده بعدی شهرهای گرم قرار داشتند.

کد خبر 441754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha