شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

سیدمیثاق حسینی - اهواز- خبرنگار: چاله‌چوله و آسفالت فرسوده از جمله شاخص‌های آسفالت در کلانشهر اهواز است که صدای شهروندان را در آورده است. هرچند در زمان مدیریت‌های گذشته چندین بار عملیات روکش آسفالت در مناطق مختلف اهواز انجام شده اما مدتی بعد دوباره همان چاله‌های قدیمی در آسفالت نمایان می‌شوند.

سیلاب

زمانی که شورای شهر پنجم به دنبال برنامه ریزی برای نوسازی آسفالت و ترمیم آن در نقاط مختلف شهری اهواز بود، بارش‌های شدید باران سبب وارد آمدن خسارت ۱۰۰ میلیاردی به آسفالت اهواز شد و پس از پایان بارش‌ها نوبت سیل بود که سبب خرابی آسفالت باقیمانده در اهواز شود.
پس از وقوع سیل در فروردین امسال و بالا آمدن فاضلاب، طرح‌های ضربتی برای ترمیم فاضلاب در کلان‌شهر اهواز انجام شد که سبب خرابی آسفالت در نقاط شهری و افزایش نارضایتی‌ها در سطح شهر شد. اما حالا شهرداری عزم خود را جزم کرده تا با ترمیم و نوسازی آسفالت معابر شهر، رنگ روی شهر را باز کند. هرچند مسئولان شهری می‌گویند از مدت‌ها پیش این تصمیم را گرفته بودند، اما سیل فروردین امسال اجازه تحقق تصمیم‌ها را نداد.

  • نامناسب بودن آسفالت کوی علوی

یکی از شهروندان اهوازی ساکن در منطقه کوی علوی می‌گوید: قرار بود آسفالت این منطقه پس از سال ۹۳ تا ۱۰ سال کارآیی داشته باشد اما حالا هیچ نقطه از این منطقه آسفالت سالم ندارد و وضعیت خیابان‌های اصلی هم ناامیدکننده است. «جمال عبیداوی» می‌گوید: کوی علوی یکی از بزرگ‌ترین نقاط شهری اهواز محسوب می‌شود اما بالا بلندی‌های آسفالت در این منطقه سبب وارد آمدن خسارت زیادی به جلوبندی خودروها شده است. همچنین در برخی از نقاط توسط مخابرات حفاری‌های انجام شده که تردد خودروها سبب بالا آمدن خاک می‌شود.

  • تخریب آسفالت کوی مجاهد

یکی دیگر از شهروندان اهوازی ساکن در منطقه کوی مجاهد اهواز اظهار می‌کند: در یک سال گذشته آسفالت کوی مجاهد ۳ بار ریزش کرد و سبب ایجاد چاله‌های بزرگ در خیابان‌های این منطقه شد. «محمد حمادی» بیان می‌کند: این چاله‌ها اینقدر بزرگ و خطرناک هستند که اهالی کوی مجاهد از تردد در خیابان‌های اصلی می‌ترسند. این وضعیت آنقدر خطرناک است که چندین بار خودروها به دلیل ریزش آسفالت در چاله‌ها گیر افتادند.

  • رها شدن خیابان‌ها به حال خود

وضعیت آسفالت در مناطق بالانشین اهواز هم مناسب نیست و اعتراض شهروندان نشان دهنده مشکلات موجود در این حوزه است؛ یکی از ساکنان منطقه کوروش به خبرنگار همشهری می‌گوید: حدوداً ۶ ماه پیش برای تعمیر شبکه فاضلاب اکثر خیابان‌های این منطقه را حفاری کردند. پس از پایان حفاری شبکه فاضلاب منتظر ترمیم آسفالت منطقه بودیم که بارش‌های باران شروع شد. «لیلا نیسی» می‌افزاید: حالا وضعیت این خیابان‌ها به همان حال رها شده و سبب ایجاد مشکلاتی برای اهالی منطقه کوروش شده است؛ ما مجبوریم هر دو روز یک بار کل خانه را از خاک پاک سازی کنیم.
وی بیان می‌کند: ما در زمستان با مشکل گل آلود بودن خیابان‌ها مواجه بودیم و حالا با مشکل برخاستن خاک در خیابان مواجه هستیم که زندگی را برای ما سخت کرده است. انتظار داریم که شهرداری این موضوع را خیلی زود حل کند.

  • آسفالت ده‌ساله

یکی از ساکنان منطقه کوی محلاتی سپیدار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: ۹ خیابان در این کوی وجود دارد که عملیات ترمیم آسفالت در این منطقه آخرین بار در سال ۸۸ انجام شد. در این مدت خانه‌های زیاد و یک مدرسه بزرگ در این منطقه ساخته شدند که برای دسترسی به فاضلاب، آسفالت خیابان‌ها را کندند اما تاکنون آسفالت این خیابان‌ها ترمیم نشده است. عیسی طاهری بیان می‌کند: چندین بار به شهرداری منطقه ۷ مراجعه کردیم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم. ما از این موضوع گلایه داریم که چرا خیابان‌های منطقه کوی رمضان در این مدت ۳ بار آسفالت شدند اما هیچ توجهی به خیابان‌های کوی محلاتی نشده است.

  • ترمیم و نوسازی آسفالت معابر

اما رئیس شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، مشکلات موجود در حوزه آسفالت خیابان‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید: قرار بود عملیات ترمیم آسفالت معابر از ابتدای امسال آغاز شود اما در این مدت با سیلاب‌های فروردین مواجه شدیم و همه توان مدیریت شهری به احداث سیل‌بند و مقابله با سیل معطوف شد. «عبدالزهرا سنواتی» با بیان این که بعد از پایان سیل ۳ قرارداد با بخش خصوصی برای ترمیم آسفالت و روکش آسفالت در مناطق مختلف شهر اهواز قرارداد منعقد کردیم، می‌افزاید: قرار است که این شرکت‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از آسفالت کلان‌شهر اهواز را ترمیم و نوسازی کنند. سنواتی می‌گوید: ۸۰۰ هزار مترمربع عملیات ترمیم آسفالت و نوسازی آن هم توسط سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود و انتظار داریم که تا پایان سال این اقدامات انجام شود.

  • خیابان‌ها آسفالت می‌شوند

رئیس شورای شهر اهواز با بیان این که تا پایان سال آسفالت ۷۰ درصد خیابان‌های اهواز ترمیم و نوسازی می‌شود، اظهار می‌کند: در قراردادهای منعقد شده تأکید کرده‌ایم که عملیات ترمیم آسفالت به صورت اساسی انجام شود. درحال‌حاضر این اقدامات در منطقه کوی رمضان و سپیدار انجام شده است. سنواتی ادامه می‌دهد: بارش‌ها و سیل اخیر موجب تخریب حدود ۶۰۰ هزار مترمربع از آسفالت اهواز شد که ۳۰۰ هزار مترمربع از این میزان مربوط به آسفالت جاده‌های بوده ساحلی است. وی تاکید می کند که آسفالت خیابان‌های ساحلی تا پایان سال جاری ترمیم و نوسازی می‌شود.

کد خبر 441544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha