جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
۰ نفر

«همه‌جا تاریک و ظلمات بود. راننده وانت توی سرش می‌زد و می‌گفت که پسرش را آب برد. در آن لحظه حسی به من گفت رودخانه را بگیرم و پایین بروم و حدود ۶۰۰متر پایین‌تر، وانت را در وسط سیل دیدم. پسربچه داخل ماشین بود. او هنوز زنده بود.»

سيل

اینها را مجید طبایی، امدادگر اورژانس شهرستان عقدای استان یزد می‌گوید؛ مردی که با کمک همکارش و با فداکاری توانست پسربچه‌ای ۸ساله را از مرگ حتمی در سیل نجات دهد. او درباره این حادثه به همشهری می‌گوید: حدود ساعت ۱۲شب سه‌شنبه بود که از مرکز، ماموریتی به ما اعلام شد. ظاهرا در جاده نایین و ۲۵کیلومتر مانده به عقدا تصادفی رخ داده بود و من و همکارم علی حیدری راهی آنجا شدیم.

او ادامه می‌دهد: وقتی به محل رسیدیم، متوجه شدیم که یک تریلی در جاده در حرکت بوده که بعد از رسیدن به پل، متوجه سیل شده و ترمز کرده و همین باعث شده راننده وانت مزدایی که پشت‌ سر تریلی بوده، کنترل ماشین را از دست بدهد و ماشین از روی پل به داخل رودخانه سقوط کند. شیشه وانت مزدا پس از سقوط به رودخانه  خرد و راننده به بیرون پرت شده و توانسته بود با گرفتن تخته‌سنگ‌ها خودش را از سیل نجات دهد اما سیل ماشینش را برده و این در حالی بود که پسربچه ۸ساله‌اش نیز داخل ماشین بوده است.

طبایی می‌گوید: راننده وانت توی سرش می‌زد و می‌گفت که بچه‌اش مرده و حالا جواب همسرش را چه بدهد؟ از طرفی همه‌جا تاریک و ظلمات بود و چشم جایی را نمی‌دید. با این حال حسی به من گفت که مسیر رودخانه را پایین بروم شاید ماشین را دیدم. امدادگر اورژانس شروع به حرکت کرد و با چراغ‌ قوه‌ای که در دست داشت اطراف را جست‌وجو می‌کرد. ۶۰۰متر پایین‌تر بود که چشمش به وانت مزدا افتاد.

سیل آن را با خود می‌برد. وقتی امدادگر فداکار با فریاد نام پسربچه را صدا می‌زد، در کمال ناباوری صدای فریاد او را شنید که کمک می‌خواست. «همان لحظه با چراغ‌قوه به همکارم علامت دادم و او خودش را رساند. باید پسربچه را نجات می‌دادیم و برای همین دست هم را گرفتیم و وارد آب شدیم. هر لحظه زیر پای یکی از ما خالی می‌شد اما دیگری اجازه نمی‌داد که داخل آب بیفتد. همانطور جلو رفتیم و وقتی به وانت رسیدیم، توانستیم در آن را باز کنیم و پسربچه را که وحشت کرده بود، بغل کنیم و به آن‌طرف رودخانه ببریم. پدرش وقتی او را زنده دید، شروع به گریه کرد و می‌گفت که خدا ابوالفضل را دوباره به من داد.

با نجات پسربچه ۸ساله معلوم شد که پدرش سبزی‌فروش است و از کوهپایه اصفهان سبزی بار زده تا در یزد بفروشد که قبل از رسیدن به یزد دچار این حادثه شده است. خوشبختانه با فداکاری امدادگران اورژانس، این حادثه به‌خیر گذشت.  

  • مرگ خواهر و برادر 

هر چند نجات ابوالفضل ۸ساله در سیل یزد اشک‌شوق بر گونه‌ها جاری کرد اما در میبد و در حادثه‌ای دردناک، خواهر و برادری قربانی سیل شدند. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، بامداد چهارشنبه و به‌دنبال جاری شدن سیل در استان یزد، خانواده‌ای ۴ نفره که در مسیر درین به میبد بودند، با دیدن سیل، گوشه‌ای توقف کرده و برای تماشای آن از ماشین خارج می‌شوند.

در ادامه پدر به همراه دختر۱۲ساله و پسر ۴ساله‌اش به داخل آب می‌روند اما هنگامی که آنها به وسط آب می‌رسند، سرعت سیل دستان ۲کودک را از دست‌های پدر، خارج کرده و آنها را با خود می‌برد. هادی هادی‌نسب، ادامه داد: هر چند پدر خانواده موفق به نجات خود شد اما دقایقی بعد و در ساعت ۱:۴۵ بامداد، امدادگران موفق شدند اجساد خواهر و برادر را که جانشان را از دست داده بودند از داخل سیل بیرون بکشند. به گفته وی، آب‌های گل‌آلود که معمولا بر اثر سیل ایجاد می‌شوند حجم بیشتری نسبت به آب زلال دارند و این آب‌ها از قدرت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند افراد را سریع‌تر با خود ببرند.

کد خبر 441518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha