یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۷
۰ نفر

نسیم زمانی- اصفهان - خبرنگار: پروژه نمایشگاه بین‌المللی   در کمربندی شرق اصفهان در فضایی به مساحت ۴۷ هکتار با مشارکت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان و سهامدارانی چون شهرداری اصفهان در دست اجرا است.

«حسین امیری» معاون خدمات شهری شهردار اصفهان

از آنجا که این طرح با توجه به رعایت استانداردهای موجود و استفاده از سازه‌های مدرن و متفاوت یکی از قطب‌های بین‌المللی نمایشگاه‌های کشور به شمار می‌رود، سعی شده است در طراحی آن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم نمایشگاه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی پیش‌بینی شود. این نمایشگاه با وجود امکاناتی همچون فضای نمایشگاهی استاندارد، پارکینگ، فضای سبز، اتاق‌های مذاکره، سالن همایش، مسجد، رستوران، پست، گمرک، صرافی و بانک می‌تواند باعث ایجاد انگیزه برای ماندگاری طولانی‌تر یک گردشگر در شهر اصفهان شود و این عاملی برای رونق اقتصادی اصفهان خواهد بود. در این زمینه با «حسین امیری» معاون خدمات شهری شهردار اصفهان، گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

  • پروژه نمایشگاه اصفهان تاکنون چقدر پیشرفت داشته است؟

روند ساخت و تکمیل نمایشگاه بزرگ به‌ سرعت در حال انجام است، به‌طوری‌که هم‌اکنون ۱۷ جبهه کاری به‌ صورت موازی در پروژه فعال هستند.

  • نقش شهرداری در پیشرفت پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چقدر بوده است؟

در یک سال گذشته، شاهد پیشرفت‌های بسیار مطلوبی در اجرای نمایشگاه بین‌المللی بوده‌ایم که مرهون تلاش‌های تیم اجرایی و حمایت‌های شهرداری اصفهان است. در واقع، به دلیل سهم شهرداری، تکمیل این پروژه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری شده است.  

  • چه ضرورتی برای جابه‌جایی نمایشگاه بین‌المللی فعلی بوده است؟

محل فعلی برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان وضعیت مطلوبی ندارد و به دلیل جذب جمعیت بسیار زیاد، مشکلات ترافیکی زیادی برای مردم ایجاد می‌کند، در حالی که پروژه نمایشگاه بین‌المللی بزرگ پس از تکمیل به محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های باشکوه منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

  • این پروژه چقدر قادر به رونق اقتصادی شهر خواهد بود؟  

این مجموعه می‌تواند بسیاری از مشکلات اصفهان را در ابعاد اقتصادی و کسب و کار رفع کند و با توجه به قابلیت‌های فراوانش به قطب جذب منابع مالی و اقتصادی برای اصفهان تبدیل خواهد شد.

کد خبر 441503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha