مرجان فرهمند - خراسان رضوی - خبرنگار: رونمایی از سند راهبردی اداره کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد و پروژه برپایی نمایشگاه دائمی تاریخ و توسعه شهر مشهد در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی‌های استان خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات تالار شهر انجام شد.

آغاز به کار نمایشگاه دائمی تاریخ و توسعه
  • نقش رسانه‌ها، امیدآفرینی در جامعه

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تبریک هفته روابط‌عمومی بر فعالان این عرصه و همچنین بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی و فتح خرمشهر گفت: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در جهت امیدآفرینی حقیقی بین مردم گام بردارند. در عصر حاضر داشته‌های بسیاری داریم و تلاش‌های بسیاری کردیم، ولی به‌ سمت نقاط منفی می‌رویم. پس ضروری است روابط عمومی‌ها، اصحاب رسانه و تمام کسانی که با افکار عمومی درارتباط هستند، در جهت امیدآفرینی حقیقی - نه کاذب - تلاش کنند و فعالیت‌های صورت‌گرفته را اطلاع‌رسانی کنند.

«علیرضا رزم‌حسینی» اظهار کرد: در عصر حاضر جنبه اعتلا و آگاهی مردم رشد یافته و با افزایش دانش عمومی جامعه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید بیشتر تلاش کنند. رسانه‌ها در عصر حاضر مانند تیغ دولبه هستند که از یک جهت می‌توانند با ارتقای آگاهی مردم و شفافیت، تاثیر فوق‌العاده‌ای در امیدآفرینی داشته باشند. از رسانه‌ها در بخش تبلیغات فروش کالا گرفته تا سیاست و اقتصاد بهره می‌گیرند. وی در ادامه گفت: متاسفانه درکشور ما از نقش تخریبی رسانه‌ها استفاده می‌شود که این امر سبب بی‌اعتمادی جامعه می‌شود، در حالی که دشمنان ما به‌خوبی می‌دانند چگونه می‌توانند از این بی‌اعتمادی به‌وجودآمده در بین مردم استفاده کنند و افکار را مدیریت کنند.

  • توجه به ارتباطات درون‌سازمانی

شهردار مشهد با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی مانند اطلاع‌یابی و رصد خواسته‌های مردم و انتقال آن به مسئولان حائز اهمیت است، گفت: باید اطلاع‌یابی در کنار اطلاع‌رسانی مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر روابط عمومی‌ها تنها در حوزه اطلاع‌رسانی محصور شده‌اند و این در حالی است که اطلاع‌یابی و تماس با محیط پیرامون و رصد خواسته‌های مردم و انتقال آن به دستگاه‌های تصمیم‌ساز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. «محمدرضا کلایی» تاکید کرد: همچنین روابط عمومی‌ها باید به ارتباطات درون‌سازمانی توجه کنند و همه افراد یک سازمان را برای یک هدف مشترک همسو کنند.

شهردار مشهد افزود: شرایط فعلی استان خراسان رضوی از همیشه مناسب‌تر است و میزان امید در این استان نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد، این موضوع قابلیت دارد در استان تبدیل به برند شود. از ظرفیت روابط عمومی‌ها باید استفاده درست و بهینه کرد، چون درحال حاضر در استان و در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است. البته شاید از وضعیت موجود راضی نباشیم، اما معتقدیم امید بیشتر و فضای مناسب‌تری برای فعالیت در استان و به‌ویژه شهر مشهد وجود دارد. این امید قابلیت تبدیل به دستمایه تعلق اجتماعی در بین مردم، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد. باید روابط عمومی‌ها، کارها و فعالیت‌هایی را که انجام می‌دهند و یا در حال انجام است به مردم اطلاع دهند، زیرا این موضوع باعث افزایش امید می‌شود و هرگاه مردم امیدوار باشند پای کار کشورشان خواهند ایستاد.

  • صدای رونق و پویایی در استان 

مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی هم گفت: با پیشرفت علم در گذر زمان علوم انسانی هم پیشرفت قابل توجهی داشته است و اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها لازم است که اشراف کامل به علوم مربوطه داشته باشند تا عقب نمانند.  وی می‌افزاید: با همکاری و کمک همه فعالان در این حوزه اکنون صدای رونق و پویایی استان به گوش می‌رسد. وظیفه ما این است که به راستی و درستی این پیام را منتقل کنیم. اگر دستگاه‌های پیام‌رسان به‌خوبی نتوانند پیام‌های مثبت را مخابره کنند حتما پیام‌های متضاد و مخالف به بدنه جامعه نفوذ خواهد کرد.

«مهدی زین‌الدینی» ادامه داد: آنچه طی یک سال گذشته اتفاق افتاد و کشور را دچار نوسانات شدید اقتصادی کرد، بیشتر از آن‌که جنگ اقتصادی باشد، جنگ نرم و روانی بود که در بستر اقتصاد خود را نشان داده است.  او در ادامه عنوان ‌کرد: جنگ نرم رسانه‌ای تقریبا از دهه ۷۰ وارد عرصه رسانه شده است و تمام کشورهای دنیا با آن درگیر هستند. جنگ سخت باعث متحد شدن کشور و جوامع می‌شود، ولی جنگ نرم چون به‌تدریج ورود پیدا می‌کند ضربه اصلی را به باورها و اعتقادات مردم می‌زند.  

زین‌الدینی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی به ابتکار استاندار خراسان رضوی و تلاش و همبستگی مردم صدای رونق پویایی و تکاپو می‌آید و روابط‌عمومی‌ها و اصحاب رسانه باید به ‌درستی این پیام را منتقل کنند. تقریبا در بیشتر شهرستان‌های استان خراسان رضوی معین‌های اقتصادی حضور پیدا کرده‌اند و سعی در توانمندسازی جوامع محلی دارند، لذا ما وظیفه داریم تلاش و تکاپویی را که دیگران انجام می‌دهند به‌خوبی و شایستگی منتقل کنیم.  

  • روابط‌عمومی‌ها و همفکری رسانه‌ها 

سرپرست اداره کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد هم گفت: گاهی فراموش می‌کنیم همه ما به هم ارتباط داریم. این‌که هر سازمان عملکرد جزیره‌ای داشته باشد و جداگانه بگوید بهترین عملکرد از آن ما است و ضعف و نقص در عملکردها از آن دیگری است، هنر نیست، بلکه مجموع پازل‌ها و ارتباطات را وقتی کنار هم بچینیم، می‌توانیم در جلب اعتماد عمومی آحاد جامعه موفق باشیم و سهم روابط‌عمومی‌ها در این زمینه قابل توجه است.

«مجید خرمی» اظهار کرد: باید تفاهمی مشترک بر روی مسائل مختلف شکل گیرد. مسائلی که تنها با همفکری و همراهی هم می‌توان آنها را پیش برد و در این زمینه روابط‌عمومی‌ها در کنار رسانه‌ها می‌توانند نقش ایفا کنند.  وی تاکید می‌کند: باید شورای اداری روابط عمومی استان راه‌اندازی شود تا فضا برای گفت‌وگو بین مدیران روابط عمومی فراهم شود.

سرپرست اداره کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد اضافه کرد: ۱۰ سال از تنظیم اولین سند راهبردی روابط عمومی در شهرداری مشهد می‌گذرد، اما این سند به‌روزرسانی نشده است. مدیران و کارکنان به‌جد برای به‌روزرسانی این سند کوشیده‌اند تا این‌که امروز بتوانیم از دومین سند راهبردی اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد رونمایی کنیم. این سند چراغ راه است و نحوه عملکرد را تبیین می‌کند. همچنین تنظیم احکام، نوع برخورد با مسائل در سازمان، چگونگی ادامه مسیر و غیره از طریق این سند مشخص می‌شود.

کد خبر 441500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha